Nu är det allvar!



Ja mina vänner, nu är det allvar! Skolan pressar på med uppgifter, den ena större än den andra. Jag kämpar tappert och tycks nu ha kommit ur stadiet av apati. Jag strävar efter att stryka så många saker från min vid det här laget allt för välfyllda att-göra-lista. Idag hade jag nöjet att stryka en tung punk från listan till min glädje. Jag har äntligen fastställt vart jag skall befinna mig de närmaste månaderna då jag har min sista praktik. Från och med vecka 7 bär det av till Malmö och dekoratörerna på Åhléns City igen (ni kan se dekogänget och mig på bilden ovan). Där ska jag nu få jobba med mer eget ansvar, som en i gänget. Jag ser fram emot alla kära återseenden och den underbara staden. Jag fick dessutom veta att jagkommer att vara med om en form av ombyggnad, det skall nämligen göras plats för ett apotek. Spännande värre!

När jag efter vecka 11 jobbat klart drar jag min kos mot Karro och Göteborg. Där ska jag vara på Indiska och inte vilket Indiska som helst. Jag ska vara i det vackraste i hela Göteborg, denna Indiskabutik är belägen i en gammal teater. Ni får försöka föreställa er det höga taket och balkongen på övervåningen där de vackraste inredningsskatterna finns. Jag längtar...

Men nu illbaka till den bistra sanningen, här får ni ta del av lite av min att-göra-lista:

1. Göra klart portfolio.
2. Palmetten, grupparbete att ta fram en helt ny grafisk profil samt marknadsplan till ett företag samt presentera detta inför klassen.
3. Nivåkontroll i ekonomi.
4. Skapa en affärsplan, marknadsplan samt budget till ett simulerat företag.
5. Skapa en typografiskt korrekt broschyr om läsro.
6. Slutrapport samt tidsplan för Formexmässan.
7. X-jobb, sista arbetet innan jag slutar skolan.

Alla dessa punkter ovan (utom punkt 7) samt diverse ”småläxor” skall vara klart innan LIA;n påbörjas vecka 7. Som ni ser råder ingen brist på saker att ta sig för här i Leksand. Jag försöker hålla huvudet kallt och beta av en sak i taget. Mitt i allt detta är det nu i veckan dags för en efterlängtad tripp till huvudstaden och den stora formexmässan. Jag åker redan på onsdag morgon och kommer inte "hem" till Leksand igen förrän på söndag.
Jag ser fram emot en helg fylld av strapatser, härliga minnen, plugg (ska försöka vara så effektiv som möjligt och minimera denna bit så gott det bara går), långa promenader och en hel massa inspiration. 

Nu, kära vänner tackar jag för mig. Dags att krypa till sängs och ladda batterierna inför en fullspäckad morgondag och vecka. Jag kan inte lova när nästa inlägg kommer, har som sagt en hel del annat viktigt att prioritera. Som tur är så är det inte långt kvar av min utbildning nu, ca 5 månader. Tiden har gått så for, så fort... När jag är klar lovar jag att hålla en mer stabil och kontinuerlig påfyllning av nya inlägg på bloggen.
Tills dess, ha tålamod! God natt!! <3 <3 <3
  

 


Kommentarer
Postat av: Niklas Olofsson

Du tycker du har mycket du! Då skulle du se mitt schema! Oj oj oj! JBS! Det låter nästan lite körigt det där. Men det är bara att ta fram Tornado-Jossan så löser det sig säkert. Ha det bra och jobba på! Kram från pappa!

2010-01-19 @ 17:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0