Onsdag och total förvirring!

Nu har halva, första veckan i Leksand gått och läxor, projekt och andra olika åtaganden börjar hopa sig i stora högar.
Uttrycket full rulle har aldrig tidigare passat bättre in på mitt liv och min tillvaro som nu.
Jag har så mycket att göra att en tilt i huvudet inte ligger långt borta.
Trots detta kan jag med glädje meddela att jag är tämligen lugn, visst börjar jag känna av en viss eskalerande spänning men jag reagerar inte alls som tidigare. Stressbarnet inom mig har tonat ner sig en hel del.
Förvisso kan erkännas att det nog är ett fullt normalt beteende att stressa upp sig då man har ca 10 stora uppgifter liggandes på sitt skrivbord, alla relaterade till sin framtid.

Även om jag finner att stressen inte riktigt satt sina tänder i mig ännu (i alla fall inte på allvar) så härjar här i Leksand en epidemi i klassen som resultat av den stressade tillvaron. Epidemin är i ett kritiskt tillstånd och den verkar dessvärre fortfarande sprida sig runt bland eleverna. Epidemins biverkningar lyder så som förvirring med inslag av minnesförlust och koncentrationssvårigheter. Ta en titt på Galenskaparna och föreställ er sedan mig mitt i denna förvirrade skara. Det är ungefär så som en dag i skolan kan se ut i dessa dagar... :D




Kommentarer
Postat av: pernilla

hahahahaaaaaa, helt galna juh! det är ungefär sådär det känns att gå på capella med ibland, fråhan är om det beror på att man är trög eller på den bristande kommunikationen, jag tror det senare. hoppas allt går bra med skoluppgifterna. kramar

2010-01-15 @ 22:38:42
URL: http://pernillanordman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0