Stuga 36

Jag sitter uppkrupen i vår kära blå soffa i stuga 36, tillbaka i Leksand som om jag aldrig gjort annat eller ens varit någon annan stans, någonsin. Inom mig har jag en konstig känsla, har jag överhuvud taget varit härifrån? Allt ser precis likadant ut, det vill säga allt förutom 2 trasiga glödlampor, en avsaknad tekopp och mer snö utanför fönstret.

I stugan är det kallt och det drar från fönstren men jag är ändå glad. Jag har nämligen spenderat timmarna innan avfärd i små ångesttankar och dagdrömmar om att mötas av råttor och is inne i själva stugan. Nu fick jag precis sällskap av Geite. Vi dricker rykande hett te i små, små kaffekoppar. Snart är det Project Runway på tv och snart, snart anländer min kära sambo Lina. <3 <3

Dessvärre är detta allt jag kommer skriva denna gång. Det är för många viktiga samtal som måste samtalas och för många glada skratt som måste skrattas. :D
Ha det gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0