Tvåkönad eller?



Idag känner jag mig minst sagt tvåkönad. Största delen av dagen har jag dock vigt åt att bejaka min kvinnliga sida. Jag har spenderat flera ljuvliga timmar i shoppingens underbara värld på Kupolen. Tanken var från början att jag enbart skulle följa med Geite som stöd och smakråd, eventuellt också inhandla ett par nya träningsskor men det var allt. Så blev det inte! Tänk att det alltid blir så när man inte ska köpa något, plötsligt finns den där tröjan man så länge suktat efter, tro det eller ej men det finns en kvar i just din storlek. Precis som med den där klänningen som du tänkt köpa tidigare men som då varit slut, den har nu kommit in igen. Underligt! :D Hur som helst så har jag nu många valmöjligheter av klädval inför helgens tillställning, Drömkvällen på Ejendlas Arena.

Shoppingen är en stor kontrast mot kvällens bestyr. Tillbaka i Leksand så var det bara att kavla upp ärmarna och dra på sig täckbyxorna för att sedan bege sig ut i det vita landskapet och skotta undan all den tunga snön som fallit under dagen. Härligt! Det gick så lätt och fint att skotta så förloppet var nästan för kort. Jag njöt i fulla drag av att ta stora massor snö på ett och samma lass. Jag kände mig som en stor stark karl där jag stod och skottade för glatta livet med snön virvlandes omkring mig.

Nu ska jag titta på tv ett slag och vara lite social med min kära sambo Lina. Ikväll ska jag försöka lägga mig tidigare än vanligt, behöver sova ut och för att det inte ska gå ut över mina morgonpromenader så är den enda lösningen på problemet att lägga sig tidigare. Imorgon är det kommunikation på schemat och en och annan skoluppgift skall tacklas, tvåkönad eller ej! :D   

Nedan bjuds lite blandade bilder från Stockholm...


Vacker byggnad! Jag hoppas att bo i en liknande boning en dag, utsmyckade fasader är jag riktigt körd på.




Två glada sötnosar i storstadsvimmlet...


Urban Outfitters entre....

 

Taket, så otroligt vacker! Butiken ligger i en gammal teater...




Många roliga prylar har de på Urban, titta bara!!! ;) 



Butik Antik




Geite i sitt rätta element! ;)



Det var alla bilder ni får avnjuta denna gång. Tills dess..

Puss out!!!

Kommentarer
Postat av: Line

Gud så söt du var på första bilden...härligt!

2010-01-27 @ 23:25:47
Postat av: erica e

hehe, gillar verkligen bilden från urban på Geite :D

2010-01-28 @ 00:08:26
Postat av: Karrebarrebodil

Man kan faktiskt skotta snö som kvinna också, det är inte en manlig egenskap ;P

2010-01-28 @ 18:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0