En livs levande "Viking"!



I dag mina vänner har jag sett något ovanligt. Mitt i den kalla vintern, då jag traskade hem från ännu ett härligt pass på gymmet möttes jag av en man iförd enbart kalsonger och tröja. Mannen var i full färd med att skotta snö för glatta livet. Jag blev helt paff av denna syn och trodde mig först se i syne, han kanske hade hudfärgade tights!? Men icke! Jag förstod strax därefter att jag precis beskådat en riktig, livs levande "Viking". Ni vet den där mytomspunna mannen från norr som klarar allt och som kylan inte biter på.

Inspirerad av denna besynnerliga mans styrka (eller var det ren dumhet!?) beslöt jag mig för att göra Geite sällskap på ännu ett träningspass. Herregud, kan han klara det där så kan jag allt klara av ett pass till (logiken kanske verkar lite konstig, men i mitt huvud var detta iaf tankegången)! Sagt och gjort, det blev ett pass spinning-box och det var hur skönt som helst. Jag trampade på bra så jag kan nu gå i god för att mina nya skor är inkörda och klara. Jag är verkligen supernöjd med mitt köp, det blev genast roligare att träna när jag slapp de där hemskt fula och utslitna skorna jag tidigare haft. Med andra ord, en bra investering! :D

Nu sitter jag i sängen och njuter. I öronen strömmar musik från The Sounds. Jag hörde nämligen en låt av dem på gymmet tidigare idag och insåg att det var ett tag sedan jag lyssnade på dem. Tanken slog mig sedan efter lite letande upp och ner i låtlistan på spotify att de har en hel del fina hits och låtar. Dags att pumpa upp volymen en aning till innan jag ger efter för sömnen. Imorgon blir det tidigt vill jag lova! På schemat står morgonsimning med tillhörande bastu följt av mysfrukost i trevligt sällskap på skolan. Vårt lilla sällskap avgår promenerande från campingen redan kl 06.00 imorgon så det gäller att vara utvilad för att orka upp i tid. Sov gott! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0