Back in Hedemora



Nu är jag sedan några dagar tillbaka i lilla Hedemora. Jag har haft en fin tid fylld med gammla goda vänner, aktiviteter, familjeliv, bad, båtåkning, grillning m.m. Det har gått i ett sedan jag kommit hem och det verkar som om att hela min vistelse tills dess att jag lämnar landet kommer vara minst lika fullspäckad. Jag har fortfarande många vänner att träffa, saker att ordna och framför allt massor av jordgubbar att äta. :D 

De kommande dagarna är fyllda av planering, packnin, städning och massor av fix och trix inför min flytt till Norge. Idag ligger fokus på att packa de lite roligare sakerna så som inredning. Jag passar även på att rensa ur bland all bråte jag samlat på mig. Pernilla planerar nämligen att medverka på en loppis i Säterdalen och jag är inte sämmre än att jag utnyttjar detta tillfälle och skickar med henne ratade prylar för att tjäna en liten hacka.

Dagen till ära har jag återigen gått in i rollen som målarmästare. Jag har målat en liten förvaringsmöbel som jag fått av Pernilla, denna funktionella lilla möbel skall självklart få slå följe med mig till min lägenhet i Norge. Som den sanna dekoratör jag är målas möbeln om i en svart kulört allt för att passa in med den övriga inredningen.

Nu sitter jag på mammas fina trätrappa och njuter av värmen och den vackra trädgården med dess prunkande rabatter medan jag väntar in Pernilla. Hon ska komma hit för att lära mig att laga suchi. Spännande! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0