En rabatt är en rabatt är en rabatt...



Igår var det trädgårdsarbete för hela slanten. Jag och mamma satte igång arbetet med rabatten ca kl 17.00. När klockan väl blivit närmare 24.00 gav vi äntligen upp. Resultatet blev bra enligt min mening, rabatten är nästan klar. Nu återstår bara att kapa till kantpinnarna något och plantera en och annan nyinköpt växt, det blir dagens arbete. Nu ska jag i rasande fart bege mig ner på stan för att möta upp en kär vän för fika och massa prat. Ha det gott! <3


Pinnarna läggs ut för att kolla så att vi har tillräckligt för att skapa den runda formen.


Fikapaus, kaffe och jordgubbar toppade med vispad grädde och chokladkross.


Smaskens!


Mamma slår ner pinnarna i marken...


Jag spettar hål för pinnarna...


Spetta, spetta....

Pernilla kom förbi en sväng och hjälpte till med flätningen...


Rabatten sedd uppifrån mammas balkong.


Kvällen avslutades sedan med ett glas rött på balkongen. Vi njöt av vår fina rabatt och den underbara utsikten över Brunnsjön.

Kommentarer
Postat av: Sara

Ååå så mysigt ni har det, jag vill också vara med,(mest för att fika och dricka rött ;). Fint blev det också + att du är supersnygg!!!

Kramar

2010-07-08 @ 12:41:46
Postat av: Karro

hihi sötta lilla mamma! vad fint det blev! kommer ju inte känna igen mig när jag kommer hem..

2010-07-14 @ 18:41:00
URL: http://kringkarolina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0