Info om Norge



Nedan kommer en lista øver saker jag lært mig under min vistelse så hær långt i Norge.

1. Matbutikerna ser ut som bilaffærer med sina plåtfasader och avsaknaden på glada færge (jag kan bara gissa ur bilaffærerna ser ut)
2. Mittlinjerna på vægen ær lysande gula, inte vita som i Sverige.
3. De har vældigt konstiga skyltar hær i Norge, om de har några alls (med andra ord, lætt att komma vilse).
4. De har skrangliga, taniga ælgar hær enligt vægskyltarna.
5. Norge ær ett land med vældigt artigit och trevligt folk.
6. Trondheim ær vackert
7. Lita inte på vædret, det ær ombytligt.

Som ni ser så lever jag ænnu æven om det ær en stor avsaknad på inlægg på senaste tiden. Jag har fortfarande inte fått något internet hemma vilket resulterar i detta. Det går dessværre æven ut øver mitt sociala liv som næstan ær noll. Børjar bli lite smått frustrerande att inte kunna hålla kontakten med alla mina ælskade vænner hemma. Jag længtar efter att få lite vænner hær men jag ær beredd på att det kan ta lite tid. Det ær ju inte direkt som nær man børjar plugga, då alla kommer nya till en plats. Hær ær det bara jag som ær ny och alla hær har redan sina vænner och sina liv. Men men, det løser sig nog. Om inte annat får jag fortsætta med det jag sysslar med nu næmligen att træna. Har inte så mycket annat att vælja på ænnu. Men det kan ju æven vara något bra. Kanske kommer jag vara i mitt livs bæsta form nær jag kommer hem från Norge.

Jag længtar længtar tills jag får børja jobba som dekoratør, just nu ær jag sæljare. De var næmligen kort om folk, vilket var anledningen till att jag børjade tidigare. Om drygt 1 veckas tid ær det dags iaf, som jag længtar! Om jag har tur så kommer jag att skickas till Stockholm øver en helg någon gång framøver før att få gå en kurs, det får alla nya dekoratører. Hoppas att æven det gæller mig æven då jag bara har ett vikariat før tillfællet.

Igår var jag iaf ut och kækade mat med ett gæng från jobbet. Riktigt trevligt och vældigt god mat. Med norskan går det bra men om kvællarna ær jag ganska så trøtt i huvudet. Trondheims innvånare ær kænda før att både mummla och prata vældigt snabbt så det gæller att vara skærpt før att hænga med. Før det mesta går det bra men ibland då de talar i stor grupp och blir extra exalterade går det så snabbt att jag inte riktigt hænger med. Men jag har mærkt att det fungerar att nicka lite då och då och flina lite lætt. Ha ha. :D


Nu ska jag leta upp ett mysigt litet fik och sætta mig ute på någon trevlig servering i solen. Det
ær festligheter i HELA Trondheim denna helg. Oskar-någonting-dagen. Øverallt ær det fullt av folk som trængs bland gatumusikanter, tælt, clowner m.m. Sjælv har jag inte fattat vad de firar men alla verkar vara på topphumør vilket smittar av sig. Ha det gott alla underbara, hoppas få internet fixat hemma snart så jag kan fixa lite bilder. Tills dess, håll ut. Det førsøker iaf jag att gøra! Massor av kærlek! <3 <3 <3

Kommentarer
Postat av: mamma

Skönt att du finner dej tillrätta. Idag har din lykta fått nya glas och pryder nu sin plats i trädgården, har möblerat om lite där och fixat ett bord, allt för att höja mysfaktorn inför Karros hemkomst. Hon tror nämligen att hon kommer hem till en grushög. Igår snickrade jag ihop en liten pergola som målades röd och placerades över den lilla smidessoffan (som blev svart tidigare på dan)

nu vill jag bara att växterna ska komma igång. Fick förresten en klätterros av Anne till min pergola.

Ha de! nu väntar packning och svamprensning- vilka

mängder jag hittat, kul, kram, kram ,kram.....

2010-07-29 @ 18:56:33
Postat av: elin

Hej! Skönt att du har det bra. Vädret hemma är också ostabilt regn, sol, regn, sol. Något som kanske är bättre i Norge är tåg? Kan det vara så att de går i tid hos er? Här gör de inte det iaf! Men jag är inte bitter, bara lite sen till mitt lediga liv varje dag efter jobbet... men åter till dig, vad äter man i Norge? Har de någon extra känd maträtt? Ta hand om dig! Tänker på dig! Saknar dig! Många stora kramar till dig ;)

2010-08-02 @ 18:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0