Saknad...



Idag såhär på morgonkvisten är mitt lilla fladdrande hjärta fyllt av saknad. Mina tankar går så klart till mina underbara klasskamrater från tiden i Leksand. Jag hoppas verkligen att vi kommer att lyckas med att styra upp många återträffar, för gud vet hur jag ska kunna leva utan alla underbara!!!

Jag räknar dagarna, mindre än en vecka kvar till flytten nu. Det börjar kännas vill jag lova! Det pirrar så där hemskt men härligt i maggropen. Mina största farhågor är hur det ska gå med språket och hur lång tid det kommer ta att vänja sig vid allt nytt, kommer jag hitta någon vän där i grannlandet eller kommer det bli en mörk, tung och ensam höst? Förhoppningsvis och förmodligen kommer alla dessa farhågor bara vara hjärnspöken hos mig, klart jag tror att det kommer bli bra där i Norge även om det kommer att bli svårt att bräcka tiden i Leksand och all den vänskap jag funnit där. 
För att vara på den säkra sidan, om det blir tufft så ser jag till att packa med mig saker som gör mig glad, lycklig och som skänker mig tröst och styrka. På denna lista finner man bland annat:

1. en supermjuk pläd (sådär mjuk som vissa gosedjur kan vara)
2. mina härliga stora svarta och lila tekoppar med blommor på
3. en frökapsel (semesterminne från Gran Canaria)
4. massor av ljuslyktor av olika slag med tillhörande värmeljus
5. ett "afrikahuvud" (en prydnad jag fått efter min farmor)
6. orkidéer
7. boken "Vinterns goda ting", den får mig alltid att tycka om hösten och vintern
8. min tändsticksask, lila och guldskimmrande med ett snirkligt blomstermönster på
9. min favorittavla, fjärilstavlan
10. en anslagstavla som jag dekorerat med fina bilder för inspiration
11. tapetrullar och häftpistol, kan vara bra att ha för att piffa upp en trist vägg
12. en uppsättning av lila skålar från Orrefors, med dessa skålar så är det lite roligare att laga mat   

Det var några av alla saker som far med mig till Norge om ONE/1/EN vecka!!!!! GAAAHHHH!!!
Som avslut på detta inlägg kommer en låt om vänskap, lyssna gärna på denna fina bit av Joshua Radin.
Ha en underbar dag!



 


Kommentarer
Postat av: sara G

Älskade Jossan, skulle typ vara en omöjlighet för dig att bli ensam i Norge, då skulle Norrmännen vara väldigt konstiga...kram och lycka till

2010-07-12 @ 12:08:17
Postat av: Anna

Hej vilket jättefin blogg!

Vad roligt att de gick en kille i er klass också, vad fick han jobb som?

Ha en bra helg!

Anna

2010-07-30 @ 22:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0