Tänka, tänka...



Om dagarna är jag nu fullt upptagen med att tänka, tänka om och tänka långsiktigt. Det jag kommit fram till såhär långt är:
 
A. Jag har sjukt mycket saker.
B. Jag behöver rensa!
C. I Säterdalen hålls stora loppisar ute i det gröna.
D. Jag ska medverka! 

Så får det bli! Idag ska jag göra ett sista besök på banken innan min avfärd till Norge och sedan väntar förrådet på att få sig en genomkörare. Alla mina flyttlådor skall gås igenom. Förmodligen blir det mycket saker som kommer att hamna i loppishögen. Jag har inte riktigt samma stil och smak som jag hade för ca två år sedan. Då var jag inne på den mer lantliga stilen, idag strävar jag nog lite mer åt en asiatiskt inspirerad inredning. Lite mindre småpryttlar och mer lättstädat med betoning på personliga prylar som jag har minnen förknippade till.  
På bilden ovan som inleder detta inlägg kan ni se några av mina favoritprylar, de skall självfallet få följa med mig till Norge.


Här ovan ser ni mitt senaste loppisfynd. En brevpress av glas med ingjutna fröer i. Jag som älskar naturen kunde helt enkelt inte stå emot att köpa detta föremål, priset var satt till hela 5 kronor. Jag önskar att ni kunde se när solen skiner och kastar sina strålar på brevpressen. Små reflexer dansar då på väggarna, det råder en trollsk stämning. Det är bara så vackert att beskåda!  

Nu ska jag försöka få mig att se respektabel ut innan jag svänger benet över cykelramen och trampar ner mot stan för dagens bankbesök. Idag vill jag avsluta mitt inlägg med ett litet talessätt jag fick lära mig på Entreprenörskolan, det går något i stil med:

Livet blir inte som du tänkt eller hoppas
Livet blir inte som du vill
Livet blir som du bestämmer!

Med den frasen vill jag uppmana er alla att drömma, sätta era mål högt och våga tro på det som er själ viskar om och att följa era hjärtans önskningar. If there is a will, there is a way!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0