Uträttasakerjagskjutitpådag!

Idag är en sån där jobbig men samtidigt skön dag. Idag har jag en sån där "uträttasakerjagskjutitpådag". Denna dag innefattar bl.a. fika med en kompis jag inte sett på länge, gå till banken, uppsöka arbetsförmedlingen för att få hjälp med lite pappersarbete inför Norgeflytten, städa, packa m.m...

Till eftermiddagen/kvällen vankas trädgårdsarbete i mammas trädgård. Igår började jag och syster Pernilla det tunga arbetet med att vända upp gräsmattan till en rabatt på baksidan av mammas radhus. Resultatet blev en stor och fin cirkelformad rabatt och en hel massa svett och myggbett på Lingonstigen 3s besökare. Jag använde mina rosablommiga gummistövlar, bara av att se på dem fylls jag av livsglädje och energi så arbetet gick fort. Idag skall nästa steg inledas på rabatten. En kant skall flätas av pil runt om hela härligheten och jorden skall blandas ut med lite sand. Som ni säker vet vid det här laget älskar jag att påta i trädgården så detta ser jag självklart fram emot enormt mycket. :D

Nedan kommer lite bilder från dagarna som gått, lite smått och gott från bl.a. peace and love, sushilagning, loppisrundor m.m...


Peace & Love






Pernilla och jag...


Robyn




Kompisdag med båttur i Grådö


Båtåkning med grillning i Grådö









Jag åkte ring efter båten, superkul!!




I lördags följde jag med Mikael till Hudiksvall där vi medverkade med virtuell bilsport på en marknad.



Patrik Flodin i egen hög person,
man fick utmana Patriks bästa körtid på simulatorerna.



Byloppis. Jag, mamma och Pernilla gick en runda i idylliska sommriga Västerby. Det var flera familjer som öppnade upp sina gårdar för nyfikna loppisbesökare. sommar, värme, blommor, varma vindar, fågelkvitter, lador, faluröd, myggbett, barnskratt, fynd m.m.... det var en underbar dag och jag gjorde världesn fynd. En micro som jag skall ta med till Norge, endast 75 kr! :D







Sushi!!!!







Nu väntar fika på stan med Eva Andersson. Ha det gott! <3

Kommentarer
Postat av: pillan

ojj, sushi, stavas som jag just skrev det, alltså med s på bägge ställena... felåt, måste vart förvirrad som fan när du frågade mig!



pussish



2010-07-08 @ 00:23:41
URL: http://www.pernillanordman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0