Göteborg baby! <3

Puh!! Äntligen befinner jag mig i Karros lilla etta i Kaverös Göteborg. Jag är hemma!!!! Eller nja, inte riktigt. Men det är så det känns. När som jag vred om nyckeln i låset och steg över tröskeln efter en lång och utmanande färd med tung packning, i vanlig ordning (först färd med buss i ca 45 min och sedan spårvagn nr. 7 till Lantmilsgatan) så slog den välbekanta doften av min käraste systeryster Karolina emot mig. En kärleksfull doft som minner om syskonkärlek, sena nätter, mysiga stunder, gitarrspel, energi, livsglädje och glöd. Jag sitter nu och segar framför datorn och återhämtar mig efter en underbar fartfylld helg. Sätila var toppen och verkligen så vackert! Alla borde göra ett besök för att se den vackra grånade ekbryggan med sin tillhörande "färja". 

Min helg har inte innefattat så många timmars sömn vilket jag nu känner av, men det var det värt. I fredags anlände jag efter ca 5 timmars tågresa och 45 min med buss till Sarah åkessons föräldrahem i Sätila. Där bjöds på grillning av högsta klass och sedan blev det pyssel med dekorationer in på småtimmarna inför morgondagens festligheter.

Lördagen började med en rivstart. Det blev en tidig morgon för min och Sarahs del. Vi tog en morgonpromenad och guidat tur runt i Sätila på närmare en timme. Därefter vankades frukost och sedan drog alla bestyr med festen igång. Vi fick ta till plan b på grund av det ostadiga vädret och flytta festen till en annan plats. Jag och Hanna Maria hade fullt sjå hela dagen att ställa iordning festlokalen, duka, göra buketter, piffa och pyssla. Vi hann precis på håret bli klara i tid för att hinna springa igenom en efterlängtad och välbehövd dusch och slänga på oss våra kläder innan gästerna anlände. Trots tidspressen blev lokalen och dess utsmyckning väldigt lyckad och många fina kommentarer fälldes under kvällens partaj. Det var riktigt roligt att få dekorera och piffa, när jag får göra det mår jag som bäst. Det är verkligen mitt rätta element.
Kvällens gäster besod av en härligt blandad mix, unga som gamla festglada människor. Det bjöds på god mat, glädje, svängiga toner, livemusik och en hel massa dans. I mig infann sig en sån där riktigt sommrig barfotabarnskänsla i hela kroppen och jag ville aldrig att kvällen skulle ta slut. Det finns inga ord som kan beskriva en sån här kväll, det enda ord som kommer något sånär i närheter är ordet UNDERBART!

Nedan kommer lite bilder från lördagens festligheter i Sätila och även lite bilder från veckan som varit. 
Ha det gott go vänner, nu ska jag vila.... 









Glada dekobrudar på intåg.


















Sötnosarna Andrea, Maria och Hanna. <3


Sockersöta Sandra! <3


Två nöjda dekoratörer och utsmyckare... ;D


Födelsedagsbarnet. <3



Nu lite Hedemora. Här ligger man inte på latsidan inte!







Rabatten pryds av syster Pernillas keramik. Det glimmar så vackert i solen.




Kommentarer
Postat av: Hanna M-E

Aaah vilka fina bilder! Bra jobbat :). Kram

2010-06-14 @ 07:11:00
Postat av: Sandra

det var riktigt snyggt dekorerat måste jag säga! ha det så gott i götet! pussokram Sandra

2010-06-14 @ 20:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0