Lite trasig, knasig & annorlunda.

Ja, så känner jag mig idag. Särskilt knasig och annorlunda, fast inte på något dåligt sätt. När jag är trött blir jag alltid lite extra dryg, flamsig och tramsig och det har jag med råge varit idag. Tack och lov att min kära syster Karro kan vara likadan ibland så att hon har en viss förstålse för denna företeelse. Och tack också till Trasdockorna som redan i tidig ålder lärde mig att det är okej att vara lite annorlunda och speciell.



Idag har jag inte gjort mycket att orda om. Utöver min joggingtur i Ruddalen har jag bara slappat och tagit det lungt. Vilket jag har insett att det funnits och fortfarande finns ett visst behov av hos mig. Mina tankar snurrar och maler. Det är mycket som har hänt och som fortfarande händer i mitt liv. Jag hinner inte riktigt med att smälta allt, det går så fort. Detta är självklart både på gott och ont men just idag behövde jag vila mig ifrån livet lite och bara vara.

Ute är det grått och på himmelen tornar gråa åskmoln upp sig. Jag har en molnande svag huvudvärk, mer som ett tryck i bakhuvudet, förmodligen på grund av det dåliga vädret. Jag är glad att jag kan komma undan med att bara sitta inne idag, slippa gå ut i det råa gråa. Det känns ruggigt och kallt och jag drar täcket tätare kring kroppen, låter tankarna komma och gå. Jag har som alltid svårt att acceptera att inte varje dag är gyllene och fylld av äventyr och energi. Men idag är faktiskt inte en sån dag. Jag inser att jag inte kan vara på topp alla dagar nu måste jag som sagt bara lära mig att acceptera det. Lättare sagt än gjort. ;D

Klockan börjar närma sig 20.00, kanske är det dags att borsta håret innan dagen gått till ända?! Kanske ska jag bege mig ner till det lilla snabbköpet och inhandla en ny pocketbok att sätta tänderna i? Den som lever får se...  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0