Leksand och lingonskogen, klappat och klart!

Kära läsare och vänner, jag sitter nu som färdigutbildad dekoratör hemma i Hedemora på mammas nybyggda trätrappa och njuter av solens värmande strålar. Jag har redan hunnit med att påta i trädgården, beskära växter, klippt gräset, tvättat och hängt tvätt, omorganiserat i mammas vitrinskåp m.m.. Myggen här i Hedemora är hemska och envisa vill jag lova, inte alls som de i Leksands vackra lingonskog. Sen jag kom hem igår kväll har jag redan hunnit få 5 stora och feta myggbett. Mindre trevligt välkomnande hem.. 

Igår, fredag tog jag min examen från Entreprenörskolan efter två intensiva, utvecklande, härliga, roliga och utmanande år. Tiden i Leksand och lingonskogen är nu över, det är klappat och klart! Jag har så klart blandade känslor över det hela. Det är självklart underbart att äntligen ha nått målet och tagit min examen men jag saknar redan alla underbara brudar och killar som kommit in i mitt liv under tiden på skolan. Som tur är dröjer det inte allt för länge tills jag får se flera av dem igen. Nästa helg drar jag nämligen till Göteborg för att besöka Sarah Åkesson på hennes examensfest/25årsfest. Jag planerar att vara där nere i över en veckas tid så jag kommer även hinna umgås en hel del med mina klasskompisar och min kära syster Karolina. Men sen då? Ja, vad ska det bli av mig? Det är fortfarande inte klart. Jag har lite olika jobb på gång men vill inte nämna något mer om det fören jag faktiskt vet hur det blir.   

Nu kommer äntligen lite bilder från den sista veckan i Leksand, som ni kanske förstår så har tiden inte räckt till riktigt för mig på länge. Det har varit fullt upp i skolan med redovisningar och diverse aktiviteter. Nu när jag räknar efter så inser jag att jag på ett eller annat sätt medverkat och hjälpt till i över 5 redovisningar. Utöver det så har jag även hunnit med att agera konferencier. Jag beklagar avsaknaden av inlägg och utlovar bättring framöver.

Ha det gott och njut av livet, det planerar i all fall jag att göra. :D Kram


Bilder ifrån Russian Party. Plats: djupt inne i Lingonskogen Leksand.




Boris Russia styr upp festligheterna.












Jag och Geite tog en tur till Hedemora för att lyssna på min syster Julias och min mammas köruppvisning. 


Fint ska det va (notera lillfingret)! Geite njuter av kaffet.


Grillkväll med brudarna i klassen...


Jag och min kära sambo Lina på "en kväll fylld av sex och spex".


Här kommer gästerna farande.










Medeltidsmarknad i Leksand.








Vackra pärlor som fanns att köpa i ett medeltida stånd på marknaden.








Gullviva!


Detta monster härjade i utkanten av medeltidsmarknaden. Hu!!


Som tur var fanns det även riddare på plats.










Fix och trix innan mitt framträdande.




Jag fotade publiken då jag genomförde min redovisning. En glad skara! :D


Även juryn såg nöjd ut. :D


Så här glad ser man ut när man klarat av sin redovisning. :D


Jag som ljudtekniker.


Skål, vi har klarat av det sista i skolan!


Skål!!!


Måndag den 31/5, gänget som klarat av sina redovisningar firar med käk nere vid Siljan.


Marika och Catharina.


Erika och Sara.


Jag och Geite avslutar matchen (rundar av onsdagens redovisningar).


Så kan det gå om man sitter i publiken på en redovisning av en dekoratör. ;D

Nedan följer en bildserie på mig och Geite. Dessa snygga kläder och denna snygga sminkning bar vi på sista redovisningen vi medverkade i (Hanna M. Erikssons redovisning). Vi dansade och sjöng till gruppen The Pinks med låten Superman.











Grillning vid Siljans strand med bästaste brudarna! <3
















Elin och Marika fixar biffen (vilket i detta fall är grönsaker då de båda är vegetarianer)! ;)

Söta rara Hanna Lenander tuggandes å en svampingjon! <3


Line och Lovisa.


Anna kom så småningom och gladde vår lilla skara. :D





Line sträcker ut sig i gröngräset.

Vera lapar sol.


Solstrålen Elin sken ikapp med solen.


Sötnötarna Marika och Line.


Min underbara klass! <3


Glassiga Vera! <3




Avslutningsfesten med kungligt tema, jag och underbara Hanna Lenander. <3


Jag, Sarah Åkesson och Hanna M. Eriksson...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0