Stora packardagen!



Idag är det så dags igen, den stora packardagen är här! Aset (min astunga och otympliga resväska) ligger uppfläkt mitt på golvet i mitt lilla rum i Hedemora, överallt ligger kläder och skor. Jag börjar redan i det inledande skedet av min packning inse att en hel del uppoffringar och kompromisser kommer vara nödvändigt att ta till. Hur ska jag få med allt?!? Att döma av katten Pyttes min verkar hon skeptisk till det hela...

Denna gång går resan till Göteborg där jag planerar att stanna till söndag den 20/6 för att sedan komma hem en kortis, packa mer och bege mig av igen (förmodligen till Götet). Bäst som jag packar och fyller Asets inre hostar jag som bara den. Jag har nära på kramp i magen efter allt hostande. Ni förstår att nu när jag kommit hem och slappnat av kommer förkylningen som ett brev på posten. Men jag är på bättringsvägar redan och inget skall hindra mig från att ha en underbar resa till Götet, inte ens en liten förkylning. Jag försöker se det från den ljusa sidan, det är iaf ett effektivt och gratis sätt att trimma magmusklerna i form. ;D

Min resa till Götet kommer inledas med en visit i Sätila där vännen Sarah Åkesson bor. Hon fyller 25 år nu i dagarna och skall ställa till med fest. Jag har utsetts till blomsteransvarig och allt i allo, en roll jag tar på största allvar. Trots allt så är det närmare 90 personer som kommer så jag gissar att det kommer finnas en hel del att ta tag i och ordna med. Det ska bli så kul! :D

Nu ska jag svinga mig upp på mammas cykel "Gröna faran", cykla över "Hajbron" som leder över "Skitån" och vidare mot stan för diverse inhandling av förnödenheter inför min resa. Sen väntar mer packning och kompromissande, men det är sen det. Nu ska jag njuta av livet, nuet och det underbara väder som råder i Hedemora.

Tjing tjing! :D     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0