Vilken vecka!!!

Vilken otrolig vecka det har varit!! Jag sitter nu mör i hela kroppen och sjukt nöjd hemma i Kaverös igen efter några intensiva dagar. Först lunch med käraste barndomsvännen Sara Perers som utvecklades till något av en heldag ihop. Jag har nog inte skrattat så mycket på länge som jag gjorde under de timmar vi spenderade ihop häromdagen. Vi hann med massor, prata, luncha, strosa runt i Götet m.m. Sara köpte oss varsin lyckokaka som vi slog oss ner vid Brunnsparkens vatten för att läsa. Nedan ser ni Saras något udda och retliga lyckokakslapp.





Onsdagen bjöd även på ett upplyftande och tufft pass Combat med Hanna Lenander. Tänk att det kan vara så roligt att träna ändå!!! :D

Till torsdagen blev det match med Dramaqueens. Jag fick med mig vännen Sarah Åkesson att spela, som vi spelade! Tyvärr blev det inte vinst men jag vill bestämt hävda att vi var det laget som hade roligast och även det bästa publikstödet. Vilka ramsor vi fick höra! :D
Efter matchen blev det rask spårvagnsfärd hem för en snabbdusch för att sedan mötas upp med gänget för lite öl på Chez Amis, Vasaplatsen.



Sarah, trött men glad efter en tuff match utan avbytare...


Sarah, jag och målisen Eriqa...

Så var fredagen plötsligt här och det blev ganska tidig uppgång. Jag och Sarah skulle nämligen dra vidare mot Falkenberg för att segla och njuta av solen. För mig var det första gången att segla. Vattenälskare som jag är så var detta självklart en underbar upplevelse. Jag var helt såld och rent lyrisk efter min seglatt. Tänk er själva att bara förlita sig helt på utrustningen och sin partner och bara luta sig ut med hela sin kropp över det skummande och rivande havets vågor. Fantastiskt, vilken frihetskännsla!!!! Det måste bli fler gånger, så är det bara. nu när jag upptäckt detta så kan jag helt enkelt inte leva utan det. :D  


Ovan ses kvarnen som tillhör Sarahs släkt och som drivs som vandrarhem.


Solning och nagellacksmålning...




God mat bjöds det på! 



















Seglartår! ;D


Jag framför den hobiecat jag seglade med.





Lördagen startades med en morgonpromenad till fyren. Snacka om vacker morgon! Se bara nedan...


Jag vid fyren.










Efter dessa fina dagar är det svårt att göra annat än att ÄLSKA LIVET!! <3

Kommentarer
Postat av: mamman

härliga bilder! inspirerad av din blogg, ska jag gå ut o plocka lupiner som ska ställas på den nu (ikväll) färdiga altanen. Vad ska jag nu hitta på? kram,kram,kram likamånga till Karro. nu väntar myggen på mej.

2010-06-21 @ 20:29:29
URL: http://juliaanordman.blogg.se/
Postat av: Lina

Åh, vad härligt... Livet är härligt... Havet är härligt. Jag vill också på äventyr med er kära vänner. Jag ska komma till Göteborg!

2010-06-22 @ 09:20:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0