1:a mars!



Första mars, helt otroligt! Våren står för tröskeln, snön är som bortblåst och det börjar spira i rabatter här och var. Jag har precis kommit hem efter en rolig och utmanande arbetsdag på Åhléns följt av ett härligt utmattande träningspass på Friskis. 873 kalorier lättare sitter jag nu i soffan och försöker hitta energin och orken att ta tag i diverse skoluppgifter. Jag försöker beta av dem nu, en efter en så att jag skall ha så mycket tid till fritid som möjligt då jag kommer till Göteborg. Det finns så mycket saker jag vill göra och så många underbara människor jag vill träffa och jag inser att tiden inte kommer att räcka till om jag inte lägger på ett kol nu. Så det är vad jag ska göra.


Ovan ser ni ett foto på butiken där jag skall ha min sista LIA, Indiska på Kungsgatan i Göteborg. Jag längtar efter härliga vänner, älskade familjemedlemmar, roliga stunder och ser fram emot många nya fina minnen och drömska stunder. 

Imorgon väntar ännu en rolig, utvecklande och utmanande dag på Åhléns. Jag skall bära huvudansvaret för dekoratörerna och delegera arbetsuppgifter till dess att Anna anländer fram emot lunchtid. Det är mycket som skall göras och många saker som måste klaffa. Det känns otroligt roligt att få så mycket ansvar och jag längtar till den dag då skolan är över och jag har ett riktigt arbete igen.

Men nu mina vänner väntar datorn och kvällens utmaningar...  


Kommentarer
Postat av: mamma stina

Hallå chefen! Hoppas du inte är för sträng nu när du har chansen. Kul för er där nere att ni fått vårkänslor, här yr snön härs och tvärs, man möts av mysiga drivor på garageuppfart och på husgången när man kommer hem på kvällen, bara att gilla läget och ta fram skoveln igen. Känner mej snart liten som en myra bland enorma snöhögar, staketet är för länge sedan försvunnet under snön, så det är svårt med gränsdragning för Tanja och Atlas som klättrar glatt på snöberget. För övrigt så har värmepumpen lagt av igen, så jag vet precis vad den här kvällen skall ägnas åt-ut och klättra med varmvatten och försöka tina av eländet, är snart expert för det är tredje gången den här vinter som det strular. Annars är det faktiskt bara bra, inga vårkänslor dock, men dagarna blir ljusare så jag känner att energin är på väg tillbaks. kram kram kram så länge!

2010-03-02 @ 14:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0