En helt vanlig måndag...



Idag var min första dag på Indiska. Jag blev väl omhändertagen och fick en ordentlig rundvandring varpå jag direkt kastades in i arbetet. Vi gjorde om hela entrérummet, hängde nytt på väggarna, fyllde störtkorgar och gjorde i ordning bord m.m.. Jag är sjukt nöjd med min fösta dag och jag längtar till morgondagen då skyltfönstren skall göras om och en hel drös dockor skall kläs.

Kan tilläggas att jag även hann med en härlig lunch med söta Sara D. Vi knaprade krispig sallad och snackade allmänt om livet, helgens festligheter, de val man gör i livet, singelliv kontra parliv m.m. Lunchen passerade fort likaså dagen på Indiska och innan jag visste ordet av var det kväll och dags för teater. Jag och Karro såg pjäsen Blackbird, denna pjäs var lika upplyftande som de filmval jag och Geite allt som oftast lyckas göra. Pjäsen berörde övergrepp och var tämligen provocerande. Det tog ett tag att komma in i pjäsen men när man väl gjort det så var man fast och fylld av en hel massa känslor.

Efter pjäsen susade vi hem med spårvagnen (jag är redan uppe i min elfte färd) där vi tog tabueras på mackorna och drack varm choklad.

Nu väntar sängen... 








Jag och Karin Boye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0