Piggelin!





Igår var jag och Geite bjudna på tjejmiddag hos en av Geites tidigare kollegor. Värdinnan även hon vid namn Sara hade bjudit 10 piffiga små partypinglor. Det bjöds på ljuvlig gryta med tillhörande efterätt och avec (inte någon vanlig tråkig gryta utan en sån där avancerad vuxengryta som kokat i flera timmar för att få extremt mört kött). Två kvinnor i sällskapet var gravida och samtalsämnet om vart vi skulle gå ut tog hänsyn till ljudnivå, hur nära hem det var, ålder på besökande och huruvida stället hade bra sittplatser så man kan sitta och snacka. Jag tänkte både en och två gånger på hur gammal jag blivit. Under kvällen samlades så många vuxenpoäng att jag tror jag åldrats flera år över natten. Jag börjar fundera...

Det hela blev iaf en otroligt lyckad tillställning med god mat och trevliga människor. Den större delen av gänget drog sedan vidare på salsaklubb för lite fart och fläkt. Geite tog sig en svängom till den härliga rytmen, själv blev jag lite avskräckt när jag såg hur sjukt duktiga folket på dansgolvet var. Jag försökte tänka bort det och bara ha roligt, vilket jag även hade. :D 

Idag har jag varit lite seg, inte p.g.a. gårdagens äventyr utan snarare p.g.a. att jag börjar inse hur kort om tid det är kvar i skolan. Börjar känna mig stressad, fast ändå inte. Det är så sjukt mycket som händer i mitt liv just nu så jag hinner knappt med själv. Jag känner mig allmänt förvirrad och skitsofren, alla tankar som bara maler på. Jag önskar att jag kunde stänga av mig själv och mina tankar ibland. Egentligen är det ju inget att gå runt att grubbla på, vilket jag även inser men ibland försvinner all logik mysteriskt bort och tankarna maler, maler, maler..   

För att ta mig ur mitt förvirrade och något stressade tillstånd tog jag till ett eller snarare två välbeprövat knep. Först ett samtal till min kära mor och sedan rotade jag igenom garderoben efter min piggaste outfit varpå jag tog en snabb dusch, på med kläderna och som avslut en piffig rosett som pricken över i. Efter samtalet och klädbytet kändes det genast bättre och jag tog mig en liten promenad på stan.

Josefin Piggelin är nu tillbaka och det är dags för lite städning. :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0