Porlande vårbäckar



Idag är ännu en bra dag att lägga till samlingen. Jag har precis kommit hem efter en skrattfylld dag på Indiska med den visslande (ja Åhlénsdekoratörer han visslar verkligen, hur bra som helst dessutom!!) och sjungande dekoratören Ewerth och en ljuvlig joggingtur i vackra Ruddalen. Under min runda i skogen möttes jag av porlande små vårbäckar här och var medan jag avnjöt ett skönt värmande solsken. I skogen kvittrade småfåglarna ivrigt och då jag gjorde en rusch i en kurva var jag nära på att krocka med en tjäder. Jag vet inte vem av oss som blev mest skrämd, tjädern eller jag!?

Livet i Göteborg rullar på och snart är det äntligen påsk, som jag har längtat!! Till påsk (nu på torsdag närmare bestämt) får jag nämligen finbesök från Dalarna. Jag ser fram emot en hel helg fylld av mys och värme och prognosen ser lovande ut såhär långt. Enligt mina kära kamrater på Indiska så skall det bli solsken och över 10 grader varmt till helgen till Marias (jobbar på Indiska) förtret, hon skall nämligen jobba. 

Denna vecka kommer jag spendera med Ewerth och en hel massa färgglad inredning på Indiska. Tänk att jag kan komma så bra överens och skratta så mycket med denna man trotts den stora åldersskillnaden. Kanske ska jag ta Tobbes råd (Tobbe jobbar också på Indiska) och gifta mig med Ewerth!, han har ju ändå bjudit mig på date?! ;) Ha, ha! De är inte riktigt kloka på Indiska så självfallet passar jag in som hand i handske.  

Jag längtar till morgondagen på Indiska och jag känner redan hur skrattet börjar komma bubblandes inom mig. Jag och Ewerth tjivas, retas och roar oss mest hela tiden samtidigt som jag försöker suga åt mig så mycket kunskap jag bara kan av denna finurlige man. Precis just såhär underbart vill jag att det ska vara på mitt framtida jobb. Det är en sån härlig stämning, kanske aningen rå ibland, men väldigt kärleksfull. <3 Jag fullkomligt älskar det! Personalen är som en liten familj och man kan riktigt se hur mycket de tycker om varandra.  
Med humor kommer man långt och det är något de verkligen bejakar på Indiska Kungsgatan.
 
Nu väntar duschen och kanske blir det att möta upp lite tokroliga tjejer på stan för en kvällsfika eller en liten öl, vi får allt se...
Styr bestämt stegen mot duschen och mot en ljus morgondag!  


Ett av dagens projekt...




Personalutrymmet utanför ett av dekorationsrummen där fröken Gösta dagen till ära fick på sig finskorna och blev ompysslad av mig och Ewerth . :D 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Härligt att höra att du har det så bra på lian! Hoppas din påskhelg har varit bra :) Vi ses snart puss och kram!

2010-04-04 @ 16:15:18
URL: http://sandraulricha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0