Snart, snart...


Snart, snart är det fredag och sista dagen på Åhléns. Av denna anledning befinner jag mig för stunden i Geites kök där en rejäl smet av kladdmuffins precis vispats ihop. Andra plåten är nu i ugnen och klockan är "endast" 23.12. Tanken var att bjuda dekoratörsgänget och snickarna på lite avskedsfika under min sista dag på Åhléns men idag blev jag varse att självaste byggmästaren och ledaren Bengt inte kommer befinna sig på plats på Åhléns på fredag. Detta ledde självfallet till lite ändrade planer.

Muffinsen ser rent ljuvliga ut och det doftar som av himmelrike i Geites lilla etta. Som en sann martyr och envis träningsfantast som står vid sitt ord så blir det inga muffins för min del (detta är anledningen till att jag lagt upp en favoritbild i repris). Jag har köpt lite russin som jag skall knapra i mig medan de andra mumsar i sig mina bakverk men faktum är att det inte stör mig. Hur som helst så var det väldigt roligt att baka igen, det var en lång tid sedan om man utgår ifrån bakning av bakverk. Hoppas bara att muffinsen smakar lika gott som de ser ut och som de luktar, då kan det inte gå fel imorgon! ;) 

Idag har jag byggt en demoyta på skönhetsavdelningen till Tims mamma Susanne från "Mammas pojkar". Resterande delen av dagen har jag befunnit mig längst ner i huset på barnavdelningen där jag har galgat upp och ner en hel massa kläder, lagt bord med nyheter, hängt väggar och gondoler med kläder, flyttat runt inredning, hängt fram små, små badkläder, vikt kläder, vikt om kläder, fluffat gosedjur och så det bästa av allt, klätt små babydockor.

Imorgon, utöver fikastunden så väntar mer arbete på barnavdelningen. Även lite arbete på pappersavdelningen skall genomföras, bl.a. en inspirationsyta skall göras om. Det finns massor att göra och kul ska det bli! Både jag och Caroline (ansvarig dekoratör på barnavdelningen) är riktigt nöjda med dagens arbetsinsats, så gott som hela barnavdelningen har gåtts igenom, ändrats om och städats till. Snyggt värre!

Nu måste jag rusa, sista plåten är klar i ugnen och nu väntar tandborsten och min sköna madrass.
Natti natti! <3


Kommentarer
Postat av: NatalieS

"Top of the muffin yo you"

2010-03-18 @ 00:02:39
Postat av: mamman

Hej! Inser/förstår att du mår prima, tack för länken till Pillans underbara sång, tyvärr hackar den på min uråldriga dator, ska försöka lyssna på någon annans. ska precis åka iväg till min härliga helg i Orsa, är glad och förväntansfull, på tal om sång, igår var vi säkert 60 pers. på kören, det var mäktigt! Vi ses snart, kanske Du kan hjälpa mej och Julia att boka biljett så kommer vi ner till Göteborg den 8:e april.KRAM

2010-03-18 @ 15:15:47
Postat av: Bojörgild

Men för bövelen unna dig en sketen liten muffins, vad blir det för avskedsfika annars?

2010-03-18 @ 19:21:05
URL: http://kringkarolina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0