Söndagsfrukost i vårsolen



Såhär på morgonkvisten njuter jag av Geites härliga sällskap med nybakat bröd i den ljuvliga vårsolen. Jag har dukat upp med goda grönsaker, krispig sallad och rykande hett te. I bakgrunden pulserar svängiga toner av Cornelis Vreeswijk och ger löftet om en finfin dag. 

Idag ska Geite jobba på BoConcept och själv ska jag ta tag i lite skolarbete såhär sista helgen i Malmö. Om jag känner mig själv rätt så kommer det finnas en hel del annat som lockar och pockar på min uppmärksamhet i Göteborg så det är lika bra att sätta fart och bocka av diverse läxor och inlämningsuppgifter. Helst av allt vill jag bara ta på mig min träningsdress och bege mig ut i det strålande vädret men jag ska försöka stå emot. Kan hända jag belönar mig själv med en runda senare men först lite arbete. Det pirrar lite extra i kroppen denna vackra dag och jag känner mig vårigt kärlekskrank. Men jag får ge mig till i tåls i åtminstonde 17 dagar till... Då är det påsk och det blir finbesök i Göteborg av en underbar. <3  

Jag hade en lyckad dag igår. Som ni ser på fotot ovan så kläs min hand idag av en bedårande vacker fjärilsring, ja den fanns kvar på H&M och nu är den min. :D
Jag hittade en hel del under min runda på stan igår. Inköpen blev nya strumpbyxor, tights, ett linne, en ny partytopp med härliga svarta paljetter i ett tufft mönster och så självklart fjärilsringen.

Igår kväll blev det ett besök på Ölcaféet där vi åt grillspett (för min del slank även ett glas rött ner, det var ju ändå lördag). Efter maten, mätta och belåtna blev det en liten promenad till bion. Vi såg filmen "Remember me". En väldigt fin film, väl värd att se. Den tog upp allt möjligt som man kan må dåligt över så som mobbing, självmord, mord, utanförskap, obesvarad kärlek m.m. Trotts allt detta innehåll lyckades jag hålla tårarna borta. Det vill säga tills de sista minuterna av filmen, då brast det. Som om det inte vore nog med alla dessa tunga saker som redan tagits upp så blandades det in ännu tyngre saker då man väl började se ljuset i mörkret och då man blivit invaggad i en falsk förtröstan om att allt började ordna sig till det bättre. Som ni kanske anar är jag INTE nöjd med filmens upplösning. Det blev en lång promenad hem i vilda diskussioner mig och Geite emellan. Vi diskuterade huruvida man verkligen får avsluta en film på ett sådant sätt! FY!!! 

Ja, ja. Nog om helgen och mina äventyr. Nu väntar skolarbete, jag ska banne mig få en hel massa gjort idag. Så det så! :D


Ringen och världens godaste tekopp. Jag älskar denna antika engelska tekopp, den ligger så skönt i handen och väger sådär lagom mycket. Vet ni förresten att jag ofta analyserar människor utefter vad de har för tekoppar? Enligt min mening så säger det rätt mycket om en människa. Det visar om det finns någon eftertanke där eller ej, om man är materialist, faller för skönhet, går på bekvämlighet, funktion eller rent av bara går på fint märke. Tänk så mycket man kan utläsa ur en ynka liten tekopp. ;) 


Frukostbordet bär pigga och färgglada knoppar från Indiska. Visst blir man glad av dem!? :D
I fönstret kan ni skymta påskägget från Åhléns som jag gav till Sara.


Smarriga mackor med MYCKET gurka, det bästaste som finns!



Kommentarer
Postat av: Annika

Lyxigt värre :)

..och håller självklart med om att det är en mycket vacker tekopp...

2010-03-14 @ 19:34:21
Postat av: Sandra

Vilka härliga bilder! och snygg bildredigering :) Snart ses vi i härliga götet! Kramis på dig

2010-03-15 @ 16:18:50
URL: http://sandraulricha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0