Uppdatering...

Det är dags för en uppdatering...



Som ni ser är mitt liv fullt av packning just nu. Jag har verkligen blivit en packningens mästare nu på äldre dar. Inför min resa till Göteborg packade jag enbart en timme innan avresa, helt olikt mitt forna jag. Om denna resa inträffat för drygt två år sedan hade jag börjat packa drygt en vecka innan avfärd bara för att vara säker på att allt skulle komma med. Men som sagt, det var mitt forna jag. Nu snabbpackas det in i det sista utan ångest och skräck att glömma någon livsviktig ägodel. Jag kan uppriktigt säga att packning är något som inte roar mig särskilt mycket så jag är därför både glad och stolt över mig själv att jag har lyckats få ner packningstiden från en vecka innan avfärd till en ynka timme innan avfärd. Härligt! 










I fredags arbetade jag min sista dag på Åhléns City. Det var en härlig dag som gick alldeles för fort. Jag blev avtackad av hela härliga dekgänget med avskedspresent och varma kramar. Min vandring hem genom Malmö stad kändes otroligt konstig och det tog mig nästan dubbelt så lång tid att nå min destination, Geites lägenhet än vanligt. Jag tog god tid på mig och sade mitt farväl till Malmö och den spirande vårgrönskan. Vartannat steg var lätt, lätt som fluffig bommull. Steg på väg mot nya äventyr, nära och kära. Vartannat steg kändes tung, tungt som bly. Steg som lämnade underbara människor, en vacker stad och fina minnen. Gud vad jag kommer sakna Malmö! Hjärtat kändes tungt och i i både hals och bröst bara jag på en stor klump, jag ville inte lämna Malmö. Hur skulle det gå nu?! När jag gick över bron på Amiralsgatan stannade jag till, en tår föll från min kind ner i det mörka vattnet. Precis som jag stod där och tankarna och känslorna skenade som en flock vildhästar kom solen fram och värmde min sorgsna själ. Strålarna gav ett löfte om att allt skulle lösa sig och att livet och mitt äventyr precis bara börjat. Lite varmare och gladare till mods knatade jag så vidare över amiralsbron på väg mot nya möten, kärlek, värme och en ljus framtid...   






Någonting säger mig att Malmö inte sett mig för sista gången. <3


Vackra knotiga träd finns det gott om i Malmö...
 

Små knoppar på träden skänker glädje och hopp om att våren nalkas.







Sista dagen på Åhléns passade jag på att göra en insats då jag och Caroline gjorde om i doftrummet. Jag förhindrade en snattare från att sno med sig parfym i jackfickan. Det bjöds inte på något dramatiskt skådespel utan jag gjorde som jag lärt mig av Lasse T. (lärare på Entreprenörskolan). Jag gjorde klart för henne och visade med blicken att jag hade koll på henne och att jag sett vad hon gjort. Därefter gav jag henne lite andrum och en chans att ställa tillbaka det hon tagit vilket hon även gjorde. Snabb som en vessla var hon sedan ute ur doftrummet och ute ur butiken innan vakten ens hunnit komma på plats. Hoppas detta avskräckte henne och att hon kom på bättre tankar.

Som jag kort nämnde i det tidigare inlägget så är jag nu på plats i Göteborg. Jag och Geite kom fram sent på fredagskvällen. Tåget rasslade in på stationen kl 22.30 med två trötta passagerare. Väl framme så möttes vi upp av två glada sötnosar, Karro och Viktor som erbjöd välbehövd och varmt välkommen bärhjälp. Sedan bar det av med spårvagn mot Kaverös och Karros och Viktors lilla lägenhet. I lägenheten ställdes det till med myskväll. Det blev gott te (mitt favorit-te med smak av lingon och blåbär som jag fick i present av karro, mästerligt inslaget i cellofan utformad till en ananas) och en hel massa skratt och roliga diskussioner.

Myskvällen följdes sedan upp med en härlig frukost. Viktor bjöd på hembakat grekiskt lantbröd, smarrigt värre! Jag, Geite och Karro tog sedan spårvagnen in till city där vi vankade runt och bara njöt i det fina vädret. Dagen på stan avslutades sedan med ett besök på Jensens med god mat.  

Ett, tu, tre så satt vi återigen på spårvagnen för en tripp hem till lägenheten där det blev klädesbyte inför kvällens festligheter med dekobrudarna. Det blev en underbar kväll som avslutades på topp. Många glada skratt, härliga diskussioner och teorier och nya bekantskaper bjöd kvällen på. Det blev dans på utestället Park Lane, vi skakade våra rumpor som aldrig förr. Kul var det och jag hoppas på flera liknande kvällar!

Jag har vid det här laget hunnit med hela 7 spårvagnsåk varav ett helt på egen hand. Nu ska jag bege mig in i Karros lilla kök, det vankas tacos!  










The tourguide! :D


Här köper man världens godaste te! lingon och blåbär, det smakar sommar, myggbett och skrubbsår på knäna. Rent ljuvligt!









 




















Kommentarer
Postat av: suus

åh vad fint det här låter! lycka till i göteborg och ha det mysigt med karrosystern! ni är så fina på alla bilder :) kram på dej!

2010-03-21 @ 19:48:06
URL: http://flygandefritzen.blogspot.com
Postat av: NatalieS

Hej hej! Lycka till i Göteborg! HAnn inte säga hej då till dig, fattade inte att det var din sista dag i fredags! :)

Men nånting säger mig att vi ses igen hehe ;) kram på dig!

2010-03-21 @ 20:36:56
Postat av: marika

Jag älskar att kika på dina bilder! jätte fina !

2010-03-25 @ 20:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0