Dalarna i mitt hjärta <3



Denna dag har varit fullkomligt underbar!  
Arbetet på Åhléns har gått bra, alla uppgifter har hunnits med och även lite till därutöver. Idag var det jag och de andra praktikanterna som jobbade ihop. Dagen gick otroligt fort och det var så roligt! Det finns inget bättre än att känna sig effektiv och duktig samtidigt som man har kul. Dekoratörschefen Anna verkade nöjd och det är jag också. Vi har hunnit med en hel del som sagt, främst har vi varit på nedervåningen och jobbat. Vi har klätt om barndockorna, flyttat inredning från bokrean, gjort plats för och tagit fram påsken på pappersavdelningen, hängt om en hel vägg med pippikläder och prylar, satt upp stora "prickar" på väggen i stora entrén (colour city), ställt i ordning två kampanjytor på skönhet m.m. Som ni ser, en hel massa skoj! :D

Efter arbetet blev det ännu en sväng till Friskis där över 900 kalorier brändes bort på löpbandet och på crosstrainern. Skönt värre! Jag passade även på att ge en hjälpande hand till en nykomling på gymmet. Tjejen i fråga hade problem med crosstrainern och kom ingen vart i sina försök att starta maskinen. Då detta var en baggis för mig stod det inte på fören hon var igång med sin träning. Det är alltid en fröjd att hjälpa andra och att se deras förvåning och uppskattning. Det hela ledde till ett trevligt samtal, främlingar emellan. Jag älskar när man lyckas sudda ut den där typiskt svenska muren som alla har uppbyggda kring sig. Världen blir ju genast så mycket trevligare om folk ler, hälsar, samtalar och skrattar ihop! 

Väl hemma har jag suttit och tragglat framför datorn med olika ansökningar och skoluppgifter. Mindre roligt men det känns skönt att få det gjort. Nu hoppas jag bara att min ansökan skickades iväg ordentligt, datorn började nämligen tugga någonting om "java" och "cookies" och som ni säkert vet vid det här laget så är jag ju inte direkt en av tekniken och datans vänner. Jag håller tummarna och hoppas på att det ligger ett bekräftelsemail på att min ansökan nått fram i min inkorg imorgon.

Dagarna flyger fram och i mitt hjärta är det vår och soligt. Imorgon har jag avverkat halva min praktikperiod på Åhléns. Det känns både härligt och sorgligt på en och samma gång. Jag trivs ju så bra och har ju så roligt samtidigt som jag längtar så det värker i hela min kropp efter Göteborg, värme och kärlek. 
För tillfället går en hel del av min energi åt att försöka hålla fokus på nuet, på att vara här just nu i Malmö. Det är svårt vill jag lova! Tankarna vandrar allt som oftast iväg mot mitt älskade dalarna. <3 Vilket även bilden i detta inlägg syftar till. Hästarna är tillverkade av min syster Pernilla, hennes blogg kommer ni till om ni klickar här.

Men dalarna får vänta, åtminstone en stund till. :D 


Här kommer en fin bit som jag lyssnar på i mina lurar i vimmlet på väg till Åhléns.. <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tänkte att det kan vara roligare om jag kommenterar här, yeeeey ;)

2010-03-02 @ 22:51:58
Postat av: NatalieS

Mitt namn kom inte med förra gången :S

2010-03-02 @ 22:52:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0