Mojito baby! ;)



Denna vecka börjar lida mot sitt slut och för min del är helgen redan kommen. Jag har hunnit med MASSOR av saker under lian och jag trivs hur bra som helst bland alla tokiga, goa, glada göteborgare på Indiska. Jag känner mig redan som en i gänget och det är underbart! Idag kläddes jag med ett av månadens utvalda personalplagg, (en ljuv blomsterdröm med massor av starka färger, mestadels grön) vilket även kan ha bidragit till det faktum att jag känner mig som hemma på Indiska. Jag trivs verkligen toppenbra och är mig själv fullt ut. Jag har redan hunnit med att dansa lite smått, visslat och sjungit ett flertal gånger. Allt detta är självfallet tecken på att jag stormtrivs och känner mig avslappnad och det är skönt kan jag säga. Då det idag var våffeldagen så bjöds det på våfflor i personalrummet, mumma!

Denna vecka har jag bland annat klätt dockor, skyltat två skyltfönster, gjort om en hel shop front (dockor, väggar, bord, belysning, skyltfönster), hängt väggar, gjort nya exponeringar på två smyckesavdelningen/accen, strukit kläder, gardiner och dukar, hängt gardiner, riktat belysning, gjort nya exponeringar på två bord med heminredning m.m. Som ni ser MASSOR! Jag har klättrat så mycket upp och ner på olika stegar så att mina lårmuskler och min arma lilla bak lider av smärre träningsvärk. Härligt värre! Den gör sig så där underbart påmind stundvis och man påminns och förnimmas av vetskapen att man gjort något bra och att man jobbat hårt. Nu återstår bara tre ynka veckor här i Göteborg och sedan är det dags att sätta tänderna i X-jobbet på allvar. Jag hade gärna stannat längre på Indiska, det är så roligt. Jag kan verkligen tänka mig att jobba inom Indiska, älskar deras produkter och gillar verkligen deras sätt att arbeta. Vi får allt se vart jag hamnar till slut...

För övrigt är Göteborg himmelriket! Idag har jag njutit av sol, sol, sol! Det var ca 11 grader varmt i skuggan (men där stod inte jag) idag. Jag lever livet fullt ut, susar fram på spårvagnar och bara är. Idag slank även en liten våffla ner, det bjöds nämligen på våfflor i personalrummet våffeldagen till ära. Mumma! Efter avslutat arbetspass möttes jag idag upp av Karro. Vi tog första bästa spårvagn hem där ett snabbt kläd- och skobyte genomfördes. Sedan bar det av mot Ruddalen för en uppfriskande rask promenad. Jag är totalförtjust över att ha sådana fina promenad- och träningsstråk alldeles runt knuten. Jag kan lova att flera vändor kommer att bli av.

Imorgon fredag har jag ingen praktik vilket är både skönt och tråkigt på samma gång. Jag kanske ska försöka ge mig i kast med att sova ut. Om inte så finns det alltid en hel del skolarbete att styra upp och klara av. Något som är säkert är i alla fall att jag ska göra stan så småningom, förhoppningsvis tillsammans med en kär syster. Jag vill ta en sväng till Nordstan (nordens största köpcentrum) där ett besök på Indiskabutiken är ett måste och en modevisning går av stapeln. Mot kvällen får jag se hur det blir, jag hoppas på vin och trevligt sällskap i avslappnad dekoratörsanda. Vi får se. Hur som helst så är målet att ut och svira och dansa minst en kväll denna helg. Vem vet, kanske blir det ett återbesök på Park Lanes heta dansgolv...

Nu ska jag njuta av en kall Mojito och fira att helgen är nalkad (nedan bjuds på fler bilder från Indiska med saker jag arbetat med under den gångna veckan).




Etniskt, afrikanskt och safari står nu i fokus på Indiska.





















det finns gott om vackra smycken och läckra detaljer.
























Mojito baby! ;) Skål!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Hej vännen!



Förstår att du stormtrivs...vilken fin butik! Helt sagolik. Jättefin med härliga blickfång. Tycker det är kul att Indiska och vi har skyltdockor av samma tjej...den asiatiska :-)



Hoppas att du får en skön helg!

Kram

2010-03-26 @ 19:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0