Loppis & Haga




Denna ljuvliga dag inledde jag med att njuta en smula. Jag lånade Karros spikmatta och slappade på den i ca 35 minuter. Det var hur skönt som helst och hela jag blev avslappnad. Efter spikmattan tog jag spårvagnen till korsvägen för att möta upp en fullpackad och av loppisprylar överbelamrad syster. Jag fick se små korta glimtar av studentlivet och Göteborgs Universitet (se bilder ovan och nedan). Vi traskade runt på området en liten stund och jag fick se näckrosdammen som kantades av enorma rododendronbuskar. Det var en vacker omgivning och jag kunde föreställa mig parken i all sin prakt på sommaren.

Efter den lilla rundvandringen hoppade vi på spårvagn 8 för att ta oss tillbaka till Kaverös och Karros lägenhet. Väl där dumpade vi snabbt alla loppisprylar och begav oss ut för en shoppingtur. Vi startade med ett besök i Nordstan där en modevisning bevittnades och Indiska besöktes (precis som jag hoppades). När Nordstan avklarats käkade vi vegetarisk buffé på "Andrum" och sedan var det dags att ta sig an Haga. Mysiga Haga fullt av vackra byggnader, söta små butiker och caféer. Hit vill jag definitivt återvända flera gånger om så bara för att njuta av den fina omgivningen. Vi besökte ett sött litet fik i Haga, "Le Petit Café". Här avnjöts en latte resp. kaffe och kanske världens största cookie avnjöts i den trevliga atmosfären. Det har varit en bedårande dag, solen har visat Göteborg från sin bästa sida och våren ligger i luften. Dagen till ära har både jag och Karro tagit fram våra vårkappor.

Vi är nu åter hemma och Karro grejar och donar inför morgondagens loppis. Hon har tillsammans med ett gäng tjejer bildat ett fotbollslag och de gör nu ett ihärdigt försök att få ihop pengar till lagavgiften. Loppis blev lösningen och alla tjejer har rensat ur sina förråd och bakat inför den stora dagen. Vi får se hur morgondagen ter sig för min del, kan hända att även jag hamnar bakom bordet på loppisen. Vem vet!?! :D 

Det har blivit dags att städa lite och snart vankas kvällsmat och eventuellt en sväng på spikmattan sen kanske drinkkväll med Karro, Andrea och Sandra...
Ha det gött! 





På spårvagnen lassade med proppfulla påsar med loppisprylar...


Många fina loppisprylar har skrapats ihop, eller vad sägs om denna ljuvliga pjäs till hjälm? ;)

Poser! ;)


Tummen upp!




Supersöt!
 

Modevsningen i Nordstan...








Söta, söta ungar! Snacka om energi, sprall och glädjeexplosion.




Haga...




Många mysiga smågator kors och tvärs...
 

Fint lejon!


Blommor och vår...














And that´s how the cookie crumbles!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0