Luften smakar som en jordgubbspaj...



Oj, oj, oj! Det är mycket som händer i mitt liv just nu. Livet snurrar på och jag med det. Om dagarna skuttar jag till och från Åhléns i glädjeyra och luften smakar sött precis som Håkan beskriver i låten "Äntligen på väg". Tänk att man kan jobba med något som känns så roligt, precis som om att man leker dagarna i ända. Är det inte underbart så säg!? För att inte tala om alla underbara människor jag har nöjet att träffa på Åhléns var dag. Tänk om alla arbetsplatser hade en sån härlig personal, vilken fin värld vi skulle leva i! :D Jag tycker verkligen om ALLA i hela huset och det är en fröjd att vakna på morgonen och veta att man skall till Åhléns (puss och kram också till mina älsklingar på Lundströms Skoaffär i Hedemora). Det pirrar i hela kroppen och hela jag pyser över av sprall och spring i benen.

Träningen håller i sig och jag börjar så sakteliga hitta energin till skolarbete igen även om jag försöker passa på att njuta så mycket som möjligt av tillvaron i Malmö. Jag räknar dagar och det står inte på fören det är dags för nästa utmaning, Indiska och Göteborg! Ser fram emot det enormt, nästan lika mycket som jag ser fram emot att träffa systeryster och andra nära mitt hjärta. <3

Denna vecka har jag målat provrum, hängt om en stor vägg på Att (Åhléns eget klädesmärke), flyttat en hel massa inredning, rivit skönhetskampanjen Colour City, byggt en ny kampanjyta på skönhet, dragit fram stora ställ till solglasögon, rengjort larmbågar, handlat inredning på Bolagret till barnavdelningen, lagt matta, dragit truck tills armarna får mjölksyra, busat med byggarna, borrat, skruvat, spacklat, handlat tapeter på Tapetorama m.m. Mitt i allt detta har jag haft sjukt roligt! Jag, Elin och Annika (a.k.a. praktikanterna) skrattar, sjunger och har det ljuvligt roligt tillsammans. Idag fick jag även förtroendet att ha hand om Annas (dekoratörschefen) arbetstelefon då hon började senare än oss andra. Jag kände mig som en väldigt viktig person när jag besvarade det ena samtalet efter det andra och styrde upp olika situationer. Kul var det och jag vill mer!

En sån liten bagatell som att jag, Anna och Annika fastnade i en hiss idag precis då vi skulle gå av vårt pass rörde mig inte i ryggen. Livet är ju underbart så varför klaga!? 

Imorgon väntar fler provrum på att rengöras och målas och det blir en hel del jobb på skönhetsavdelningen. Jag roar mig med att tänka på all historia som sitter i väggarna på provrummen. Vi har fått en hel del händelser, tokigheter, kusligheter och saker som bara är rent sjukt berättat för oss som dessa provrum utstått. Herregud! Folk som har sex, kissar i påsar, hänger upp använda tamponger på krokar m.m. m.m. Listan är LÅÅÅÅNG! Hur som helst, imorgon blir det mer målning och jag får vara målarmästare. Underbart! Anna som har jouren har lämnat mig ansvarig för dek-gänget på förmiddagen, men det känns helt lugnt. Med Elin och Annika vid min sida känner jag mig trygg! :D

Mot nya äventyr, i provrummens anda! Morgondagen kommer att bli toppen!


Kommentarer
Postat av: NatalieS

Det är najs! Vi gillar dig också :D Kram ses imorgon på huset!

2010-03-11 @ 21:04:26
Postat av: sko-stina

Puss o kram tillbaka vi saknar dig på jobbet,hoppas vi ses snart.

2010-03-11 @ 21:31:32
Postat av: Niklas Olofsson

Bränn inte ut dig i all eufori! Fötterna på jorden! Men det låter härligt! Kram!

2010-03-12 @ 00:03:30
Postat av: Andrea

Jossan! Du är så full av energi och du smittar av dig med din positiva anda! Jag beundrar dig tjejen. Snart ses vi på bästkusten;) Kram på dig.

2010-03-12 @ 20:41:46
URL: http://juliaandreaelisabeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0