Wihooou!



Wihooou mina vänner! Jag har precis genomfört årets första joggingrunda utomhus. Det blev 45 minuters jogging på Malmös härliga gator i solskenet. Gruset krasade så där vårigt under skorna och benen praktiskt taget pinnade på av sig själva. Det gick så lätt, nästan som om jag flög fram och luften smakade sådär gott som den gör då fotbollens utomhussäsong drar igång igen efter en lång vinter. Jag sprang i en park i ett gammalt kvarter med vackra byggnader. Jag hoppade över hinder, vattenpussar och parkbänkar sådär piggt och alert som bara barfotabarn gör. Vår, vår, ljuvliga vår! Kroppen är full av pirr och härliga vibrationer. Livet är fortfarande lika fullt av solsken och mina steg lika lätta som efter kvällen den 30/1.  

Nu ska jag dansa en sväng med dammsugaren och jaga lägenhetens dammråttor all världens väg. Snart kommer Sara hem och då vankas matlagning och glada, hjärtliga skratt. Kan hända blir det grillning ute i det fina vädret. :D


Kommentarer
Postat av: elin

Va härligt det låter med lätta flygande steg. Jag ska ge mig ut på en runda nu och hoppas mina också bär mig :) have a Lovely Day hugs

2010-03-15 @ 13:37:40
URL: http://enperfektdag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0