Oj, oj, oj...

Oj, oj, oj! Nu börjar det bli allvar på riktigt. Det är 3, TRE veckor kvar i skolan och Leksand. TRE!!! Jag kan knappt fatta det. Skolarbetet rullar på och det går framåt. Jag har i princip gjort klar min rapport över x-jobbet. Det enda som är kvar är att få lite feedback på den och sedan är det dags att skriva ut hela härligheten. Underbart! :D Nu skall fokus läggas på de sista grafiska uppgifterna och på att snickra ihop ett framträdande. Det känns ändå som om att jag har koll på läget och som om att jag är med på banan (hoppas jag slipper äta upp det jag just sagt! :P). 

När jag inte sitter med ryggen krökt över en dator med tankarna djupt försjunkna i x-jobb håller jag igång med alla härliga dekobrudar. Jag har hunnit med ännu en grillning på campingen med goa och glada entreprenörer, ett danspass på Lyckans Hus och en hel del promenerande fram och tillbaka utmed Siljans strand. Helgen passerade i ett enda stort swisch-swosch! Igår kväll anlände äntligen min sambo Lina till Leksand så nu har Geite flyttat vidare till en annan stuga. Detta är dock inget att oroa sig för gott folk. Geites nya boning ligger blott 10 meter från ytterdörren till min kära lilla stuga 36.

Igår kväll hanns även en hurtig terapipromenad med. Jag och bästaste brudarna Sarah Åkesson och Elin Johansson gick en snabbrunda i den sköna aftonen, som fortfarande bjöd på härligt ljumma vindar efter en solig dag. Snacka om att söndagens väder var toppen, rena sommarvärmen! Jag låg på en filt på uteplatsen i solen, läste boken "Dyngkåt och hur helig som helst" med Mia Skäringer och pressade så nu har mitt ansikte antagit en mer sommrig solbrun ton. Vi får se hur länge det håller i sig. Nu vankas frukost i skolans cafeteria med Geite. Jag tror det blir nygräddat bröd med apelsinmarmelad, ost och så självklart (det bästa av allt!) färsk gurka! Här skall käkas! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0