Treat Me Right!



Nu är det långt emellan gångerna då jag skriver. Mitt liv är verkligen fullt upp och jag skriver för brinnande livet på min slutrapportering av x-jobbet. Jag känner att jag ligger väl i fas men stressen är ändå påtaglig och jag har återigen gått tillbaka till de vanor jag la mig till i Leksand. Jag tränar som en tok, pluggar, tänker, grubblar och sover knappt alls. T.ex. lade jag mig kl. 24.00 i går natt och vaknade redan kl 04. 00. Jag har liksom ingen ro att sova och tankarna bara mal. Jag går på precis som en trasig skiva...

Helgen som nu passerat har varrit tuff och full av förvirring. Det är inte lätt när man inte vet vad man vill, vad andra vill och hur ska man kunna veta hur framtiden kommer bli!?! Jag kan bara vänta och se... Jag inväntar ett besked om jobb och jag vet inte hur jag skall kunna vänta ända till mitten av maj. Visst är det inte supermånga dagar dit men det hinner bli många sömnlösa nätter fyllda av skruvandes på mig och virvlande och malande tankar. Jag försöker nu hålla huvudet kallt och bara ta var dag som den kommer, något som är lättare sagt än gjort.

För övrigt har jag denna helg njutit av sällskapet av underbara vänner. I fredags åkte jag och Ahlin motorcykel till Husby och fikade. Helt underbart!! Även en hel del träning hanns med. Det är det enda sättet att komma ifrån stressen och alla tankar om plugg och kärlek. Jag jagar mina endorfiner som en galning och enbart fredagen innehöll cykling, jogging, närmare 1 mils promenad samt en timmes pilatespass. Lördagen spenderades med söta syster Julia. Även här blev det träning, en jogg på berget i alla enkelhet. Tur ändå att det finns sånt som träning att ta till då man vill lyfta sitt humör. Det känns alltid lite lättare att både andas och leva då man tränat. Tankarna bli inte längre så mörka och tunga och plötsligt hittar man den där lösningen man sökt efter med ljus och lykta.



Söndagen inleddes tillsammans med Julia och en lång, lång promenad i vackra Davidshyttan. Även denna gång närmare 1 mil promenerades och vi sjöng som tokar, snackade och skrattade mest hela tiden. Resten av dagen spenderades med Mikael, John, Sara, Nisse, Eric och Bea. Vi gjorde ett besök på Lappens där årets glasspremiär gått av stapeln. Jag satt i solen och avnjöt en päronloka och iaktog de andra som smaskade på sina väl tilltagliga glassar. Efter det åkte vi hem till John där vi alla hjälptes åt att laga mat. Vi gjorde hemmagjort potatismos, biffar och skysås med lök (vuxenpoäng!!!). Hur gott som helst blev det! Kvällen avslutades med lite film, Footloose. Efter filmen blev jag hemskjutsad av Nisse i hans M5:a. Tur att man har så fina vänner när andra sviker. Det blev trotts allt en fin helg till slut.  




Efter denna helg hänvisar jag till en gammal dänga med Pat Benatar. Alla människor är värda att behandlas med respekt även jag. Just denna låt, Treat Me Right beskriver så bra hur det stormar inom mig just nu. Jag vet inte vad jag känner för tillfället, om jag känner något alls. Förvirringen är fortfarande ganska så påtaglig men det som inte dödar gör en bara starkare, eller hur!?!   

Ha det gott så länge, nu väntar rapportskrivning och retuschering av bilder. Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0