Livet i Leksand



Livet i Leksand går sin gilla gång. Vädret växlar från toppenfina sommardagsvarma stunder till spöregn med inslag av åska...

Igår efter avslutat pass i skolan var vi ett gäng på 7 tjejer som drog oss ner på Noret för att bara njuta och vara, i värmen och solen. Diverse olika maträtter och småplock inhandlades varpå vi slog oss ner i den lilla parken med klocktorn. Där satt vi sedan i några timmar och bara snackade. Härliga tider!

Efter det blev det en snabb promenad hem till stuga 36 där träningskläderna drogs på. Det vankades jogging med sötaste Elin. Vi joggade hela strandpromenaden fram och tillbaka (ca 45-50 min). Väl tillbaka på campingen kunde varken jag eller Elin motstå frestelsen att slänga oss i det gröna sköna gräset. Vi låg där en liten stund och stretchade medan vi skrattade för fulla muggar åt alla tokigheter vi hittade på och snackade om. Som vi stretchade sen! Jag kan gladeligen tala om att jag kan få ner hela knäna i backen bakom huvudet. Det ni! Detta var något som tydligen imponerade på en förbipasserande. - Det ser bra ut det där! Så löd kommentaren och jag och Elin höll på att dö av skratt. Vid det här laget hade det börjat skvätta så smått från himlen. Men sen, sen kom regnet i hela sin härlighet. Hela himlen öppnade sig och stora droppar föll från skyn. Vi ställde oss på den lilla asfalterade vägen som leder upp till våra stugor i Leksandsbyn, det luktade varm asfalt, sommar och vänskap. Vi bara stod där och tittade upp bland molnen och fångade de gigantiska dropparna som kom fallande med världens fart i vår närhet. Vi hann inte stå där och beundra regnets mirakel länge, snart störtade regnet ner och slog som spön i backen. Jag och Elin tog farväl och sprang till våra respektive stugor för skydd. Jag hann inte mer än att stänga dörren bakom mig då första åskknallen kom.

Efter en välbehövd dusch trotsade jag återigen vädrets makter och begav mig i flygande fläng upp till stuga 23 för en kväll/natt fylld av tjejsnack, tokroliga teorier och andra knasigheter. Som jag kommer sakna alla dessa tjejer och våra härliga kvällar ihop! 

Jag har nu en härlig dag att se tillbaka på och minnas. Livet är bra fint ibland, om ändå alla dagar var som denna... 
   
Nu ska jag försöka ta mig i kragen och fortsätta arbetet med mitt manus till redovisningen. Senare idag vankas brännboll om vädret tillåter. Som jag ska springa!!! :D




Min och Linas kära stuga, Djurastugan. 


Detta fina fönster leder in till vår enkla lilla toalett.


Vår lilla uteplats.


Tvättdag i stuga 36. Vad gör man utan tvättställ?!


Våra gardiner... ;D






Fina Lina! <3


Maskrosor och gröngräs.


Leksandsbyn där resterande klasskompisar huserar.


Första kvällen tillbaka i Leksand var det grillning. Här ses söta Erica dona med köttet inhöljd i grillens rök. 


Vända, vända...


Erika, Elin och Kristin grillar och spexar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0