Bra dag!




Igår var en bra dag, ja en riktig toppendag! Dagen inleddes med en härlig solskenspromenad i den vackra vitsippevärld som nu brett ut sig i skog och mark. När promenaden väl var avklarad så slängde jag mig på en skumpig buss och for till Avesta. Där strosade jag runt i butiker och bara njöt av dagen. Som den sanna schal-människa jag är inhandlades såklart en ny, dessutom köptes ett par matchande raffiga och "djuriga" örhängen.

När jag tröttnat på Avesta city kom min kära moder till undsättning och färden gick vidare mot Per Kvadrat. Här hjälpte jag till att stapla pedantiska pyramider med diverse färgburkar och bidade min tid i väntan på att Maria Jonsson, min vän från tiden på SJ, skulle sluta sitt pass för dagen.
Kl 18.07 var Maria äntligen på plats, lika glad och söt som alltid. Jag hoppade i glädjerus in i bilen och vi drog vidare hem till Maria och hennes nya hus. Det kändes overkligt och konstigt att nära på ett helt år gått sen sist vi sågs och ändå kändes det som om det var igår. Vad underbart det är då det känns helt naturligt, man bara plockar upp tråden från där man var sist. Massor av goda, glada skratt bjöd kvällen på samt en rundvandring i det nya hemmet tillsammans med Marias härliga sambo Johan. När rundvandringen väl avklarats lagade vi tacos och sedan var det dags att slänga sig in i bilen igen. Nu väntade en tur till Falun. Vi åkte till sjön Runn där Marias gammla lägenhet är belägen. Här hämtades diverse viktiga saker bl.a. hämtades en keyboard, en tvålpump, några crocketklubbor och en spegel. Med andra ord allt det viktigaste! ;D

Med bilen fullpackad lämnade vi vackra Runn bakom oss och begav oss hemmåt, mot Hedemora. Det blev en underbar bilfärd fylld av tokigheter, diskussioner, teorier och en hel massa skratt. Väl hemma i Hedemora, efter en biltur där jag skymtat så mycket som 4 älgar, 3 rådjur, en rovfågel och en miniatyrkatt (det du Maria! ;)) tog vi farväl och lovade varandra att det inte skulle vara en fullt så lång intervall tills dess att vi ses igen.

Underbara människa, underbara dag!! Tack för det. Nu är jag fylld av ny kraft och energi och jag är helt övertygad om att resten av veckan kommer att bli minst lika fin. 

Tjing tjing!!






Hela backen är full av ljuvliga skira vitsippor.




Vår!




Jag och Maria testar självutlösaren på kameran...
 

Runn...


Vackerhet, eller hur!?






De bästa vännerna de bara är, inga konstigheter. Tidens tand kan inte röra sann vänskap, så är det bara. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0