Yippediyey!!



Yippediyey! Idag vaknade jag självmant kl. 06.55 och njöt av solens strålar som silade in genom persiennerna. Jag har sovit en underbar djup och drömmlös sömn och är nu utvilad och välmående. Underbart! Med en harmonisk kännsla som spred sig ut i hela kroppen och en pirrande glad retning i trakterna av maggropen visste jag genast att detta skulle komma att bli en riktig toppendag.


Energisk solskenspromenad fylld av skutt, hopp och jazziga toner strömmandes ur mina lurar...

Idag ska jag retuschera de sista bilderna från min styling och vid lunchtid skall jag slå mig ner i frisörstolen. Det vankas klippning, färgning och nystart. Nu är våren här, glädje och lycka och detta skall självfallet även gestaltas i mitt hår. Det ska bli skönt att bli lite ompysslad. Mest av allt ser jag fram emot själva hårtvättningen, det är alltid den bästa biten. Att bara sjunka ner i en stol, luta sig bakåt och få hårbotten masserad. Alla problem och all stress löses upp där och då bäst man sitter med huvudet fullt täckt av bubblande, väldoftande frisörskumm.  

Kvällen är dock oplanerad än så länge men det ska jag råda bot på. En ny frisyr får inte förspillas. Jag funderar på att tjata med grabbarna ut för en sista krogrunda innan jag åker till Leksand igen på söndag. Som jag längtar till söndag!!! Ni kan inte ana. Det ska bli så otroligt ljuvligt att träffa alla fina vänner igen, min egen lilla Leksandsfamilj. Bara av att tänka på dem alla gör mig varm i hjärtat. Jag är så tacksam över att jag har fått lära känna alla dessa underbara brudar och jag känner att jag fått vänner för livet.

Nej, nu väntar någon timmes arbete och jag vill bli klar idag med bildretuscheringen så det är lika bra att sätta igång.


Igår hälsade jag på Karin och hennes lilla Julia (nu är hon 1 månad och tre dagar och hon växer så det knakar). Sååå söt!!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0