Ännu en vecka...




Ännu en vecka har kommit och gått. Livet går i rasande fart och jag jobbar för fullt för att hinna få julen på plats i butiken. Veckan har fyllts av biobesök, utgång, öl, dans, filmmys och långfrukost i härligt julig stämning hemma hos Ingrid. Jag sov över hos henne efter lördagens utgång och hon bjöd på rykande varm choklad medan snön föll i stora tunga flingor utanför fönstret. Snön är tillbaka och vid det här laget är det närmare 3 dm snö på Angelltröa där jag bor (bilden ovan är tagen då jag var på väg hem ifrån Ingrid på Rosenborg i fredags). 

Idag är det måndag och jag har ledigt från jobbet. Dagen har spenderats i bästa sällskap med Sex and The City tjejerna och nu ska jag strax iväg ner mot byn för att äta sushi med Ingrid. Efter det ska vi gå på teater igen. Det är skönt att hålla sig sysselsatt, hålla alla malande tankegångar borta. På något vis känns det som att jag bara går och räknar ner tills dess att min tid i Norge, på Indiska är slut. Det är inte långt kvar till februari och det skrämmer mig lite. Jag vill så gärna stanna kvar här, behålla mitt jobb och mitt nyfunna liv i Trondheim. Som det är nu så blir jag ständigt rastlös och känner mig lite stressad om jag inte fyller mina dagar med olika aktiviteter. Jag vill utnytja min tid här till max och uppleva Norge så mycket som möjligt. Det är det som stressar mig. Jag önskar att jag kunde få besked om hur det blir med mitt vikariat, om det blir förlängt eller ej. Har jag tur så blir jag här fram till augusti istället, men det hänger på någon annans otur. Dekoratören jag vikarierar för har nämligen svårt att hitta en barnhageplats (dagisplats). Jag känner mig som en ond människa, här vandrar jag runt och hoppas på att hon inte får någon. Självfallet vill jag att hon ska hitta en plats men samtidigt så vill jag vara kvar här. Det vore underbart att få uppleva en sommar i Trondheim. Oavsett hur det blir så vore det fint med ett besked snart så jag kan förbereda mig. Men nog om det nu, det ger sig med tiden.

Nu ska jag slänga på mig mina skor och bege mig ut i snövädret och det gnistrande vita vinterlandskapet som bereder ut sig utanför min dörr. Mot byn! 


Det vräkte ner..




Snö i stora mängder...














Dags att investera i ett par nya, mer vintervänliga skor kanske?





Vinter möter höst, så vackert!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0