En helt vanlig tisdag...




Förra veckans tisdag var tänkt att bli en helt vanlig tisdag. Förvisso skulle jag ut med alla härliga tjejer från Indiska på restaurant men det var allt. Planen var en lugn kväll i trevligt sällskap med tidig hemgång. Jisses så fel jag hade!!!

Kvällen inleddes som planerat med middag i fint sällskap men omvandlades ganska så snabbt till en öl på en närliggande bar. Innan vi visste ordet av kom en bricka med shots till vårt bord, en vänskaplig gest från ett gäng med killar vid bordet bredvid. Inte vilka killar som helst visade det sig, de var sjömän. Konstigt det där, plötsligt kryllar det av sjömän omkring mig! Detta på både gott och ont kan tilläggas, det finns både för- och nackdelar med det mesta. Hur som helst så fick jag och mitt sällskap mer än vår beskärda del av drinkar och shots denna kväll, vännerna Jägermaister och Turkisk peppar livade upp vår redan så glada skara. Ingrid var den som fick flest shots av alla, hela 3 stycken, rätt i knät! Tur att Ingrid inte är den långsura typen... ;) 





Innan middagen passade jag på att ta mig en tur runt om i byn.
Så otroligt vackert med all snö och alla tindrande ljus...





Kyrkan på Nordre...





Trondheim Torg och en oroväckande stor snöhög. Om snöhögen redan är så pass stor så bävar jag för hur den kommer se ut om någon månad.





Hoppfull och sprallig på väg till restauranten.













Ingrid och Catrine, i bakgrunden ser ni restaurant Aisuma där vi sedan spiste.





Ljuvligt god mat!





Fina trion Maya, Ina och Janne.





Hela härliga gänget! <3





Siri, Catrine och Ingrid.





Ina och Janne...




Världens coolaste toa, eller iaf den porrigaste. ;)

























Fönstret på baren Frakken dit vi gick efter middagen för att avnjuta lite öl och pianospel med tilhörande "skönsång"... ;P





Ovan ser ni baren på Frakken. Här jobbar en tjej med ostadig hand (hon spillde stearin på min kavaj och bjöd mig därför på en stark drink som plåster på såren. Jag gissar att det var denna drink som sedan påverkade kvällens utfall) och en svensk kille, nykomling i Trondheim. Oavsett den lilla olyckan så var det ett trevligt ställe och en trevlig personal, hit kommer jag säkert bege mig igen...




Ingrid <3


Det blev en superartig kväll/natt och jag la mig alldeles för sent för mitt eget bästa. Den natten fick jag enbart några få timmars sömn men vad gjorde väl det? Jag fick känna att jag levde och det på en helt ny nivå. Vem kunde ana att en enkel naturvit stickad lusekofta med röda och blå inslag kan vara så snygg?!? Kanske det beror på vilket sammanhang lusekoftan representeras i?! Ett par djupt blå ögon och ett brett leende matchar i alla fall otroligt bra...   

Avslutningsvis en liten frågeställning: Vad är grejen med sjömän, varför har de inga jackor!?!
Är den en ren vana de är trogen eller är det helt enkelt en varning för oss tjejer, för att vi lättare ska se vad vi har att göra med!? Vem vet...









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0