Bland näckrosor och fisk







I onsdags blev jag hembjuden till Maren och Jan på middag. Vi lagade fisksoppa (supergod soppa kan tilläggas, jag har begärt att få receptet) och koste oss i vinterkylan med tända ljus och trevliga samtal i kombination med knastrande ljuva lp-skivor. Jag lyckades t.o.m. få Jan att vika näckrosor av servetterna till dukningen.

Efter middagen drog vårt lilla sällskap vidare ut i mörkret. Vi promenerade till utestället Credo där vi lyssnade på en fin spelning med Ola Kvernberg och Kirsti Huke. Vacker sång, soul och violinspel i en annorlunda tappning. Kvällen var lyckad som alltid i sällskap med Maren och Jan och då jag kröp till sängs den natten kännde jag mig väldigt tillfreds med livet. Jag bubblade av ljuva och svängiga toner och drömde fina harmoniska drömmar. Det var en djup och välbehövd sömn jag upplevde denna natt...





Färsk fisk, direkt från disken.





Köksstök. Jan fick den viktiga uppgiften att riva morötter. En uppgift han tog på största allvar. ;)





Maren och hennes hemliga kryddning...





Mumma! <3





På väg till Credo, fotot är taget vid Solsidan.





Söta paret!



Avslutningsvis vill jag passa på att tacka för alla fina presenter och gratulationer från vänner, familj och arbetskamrater. Bland annat så fick jag ett härligt brev från Karro fyllt av hennes underbara illustrationer, ett välinpackat brev (var det 11 olika kuvert och så fina lappar och budskap tro? I vart fall var det många) från lilla mamma och Julia och så även ett brev från Pernilla med en egentillverkad fjärilsberlock i. Från Maren fick jag egentillverkade örhängen (de har redan blivit favoriter) med ett tillhörande superfint kort och så fick jag en typ av väska av Siri som hon själv tillverkat. En hälsning kom även från min älskade SkoStina på Lundströms där jag tidigare jobbat. Det värmde kan jag säga!

Även då jag jobbade på födelsedagen kändes det som min dag. Överallt hade mina fina arbetskamrater skrivit lappar och skyltar med gatulationer och lämnat små gåvor. De tar verkligen hand om mig här i Norge och jag blev bortskämd med en hel massa kramar under min dag. Tack för att ni är så fina och ger så mycket kärlek till mig! Ni är underbara!!! <3








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0