♥ Geitelainen ♥







Förra helgen hade jag finbesök från Sverige, självaste Sara Geite befann sig äntligen här i egen hög person. Som jag längtat efter denna dag och i lördags efter fredagens lyckade utekväll på Blast där svenska bandet Familjen spelade var det äntligen dags. Plötsligt stod hon bara där mitt framför mig i hela sin härlighet med solbrillorna på och en stor turkos chic sjal avslappnad slängd runt halsen. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta, det var så fint att se henne igen. Vi omfamnade varandra i en stor varm kram och så kom skrattet. Det där härligt bubbliga skrattet man bara har med någon riktigt nära, någon av samma skrot och korn. Skrattandet höll sedan i sig rakt igenom hela helgen. Bäst av allt var nog ändå att äntligen kunna befinna sig i näreten av en person som förstår en helt fullt ut. Inga ord behövs, jag vet precis vad hon tycker och hon vet vad jag tycker. En blick, eller ett harklande och jag förstår att även Sara lagt märke till skimmusen framför oss i kön eller de snygga killarna på andra sidan gatan. Underbara vän, underbara Sara!    





Vi började med en visit på Indiska där en kort guidning genomfördes och  Saras bagage lämnades. Därefter gick vi till restaurant Egon för att äta en bit mat och samla energi inför en shoppingtripp i byn. Vi beställde båda entrecote med bakad potatis. Mumms! Då vi beställde mat slog det mig att jag verkligen känner Sara bra. Jag visste precis hur hennes beställning skulle bli, bakpotatis och mediumstekt kött. Det kändes riktigt fint att stå där med finaste Saran och åter igen känna sig hel. Som så många andra ånger förr gick vi direkt in i våra roller som det gifta gammla par vi beter oss. :D





Shoppingtur i byn. Jag köpte ett par skyhöga pumps från butiken Zara som jag riktigt längtar efter att få inviga. Det kommer dock få vänta ett bra tag, klackarna är inte direkt gjorda för trondheims isiga kullerstensgator. 









Efter shoppingen tog vi en fika på café Dromedar. Här blev vi sittande ett bra tag och bara pratade om allt och inget och spanade på folk i ren Sex and The City-anda.  





Väl hemma skruvades musiken upp och Sara hade med sig bubbel som vi delade på medan vi gjorde oss färdiga för kvällens festligheter.





Fotostund...













   

   

En och en halv flaska bubbel senare var vi redo att bege oss, humöret var på topp vilket bilderna ovan visar. :)
Med de höga klackarna på och det stora håret piffat och klart slirade vi till bussen längst angelltröas isiga gator. Vi hamnade på en riktig partybuss, var man en såg var det fulla fjortisar som skränade i kapp. I närvaron av dessa fjortisar framstod både Sara och jag som rena nykterister. Herregud vilket liv de förde! Vi tyckte till och med synd om den suriga busschauffören som uppenbarligen inte dragit på smilbanden sedan 1986... 

Väl nere på byn hann vi inte mer än att ställa oss i kön in till utestället Familien innan Sara fick en norsk gutt efter sig och så höll det i hela kvällen. Ha ha! Det var en riktigt lyckad utekväll och nu har jag verkligen fått visa Geite hur man festar i norge, det blev till och med nachspiel och allt. Det var en konstig men härlig helg som vi aldrig kommer att glömma.  




Bilden ovan är tagen på måndagen innan Saras avfärd. Vi tog en långfika på mysiga chocobocco och försökte hinna med att beta av alla viktiga samtalsämnen. Maten vi åt var supergod och vi hade det riktigt fint de sista timmarna innan Sara åkte.





Det var den helgen det, fort gick det och kul det hade vi. Jag längtar redan till nästa gång vi båda strålar samman och hoppas att det inte hinner gå lika långt tid emellan tills dess. 

Sara! Tack för att du är en sån fin vän och tack Norge för att den fina sidan visades denna helg!









Kommentarer
Postat av: lovisan

underbara fina ni. saknar er båda när jag ser bilderna. pussochkram älsklingar <3

2010-11-28 @ 20:16:15
Postat av: Line

ååå kände precis som lovisa när ja läste vad du skrev, vilken värme så härligt! Vore fab om vi alla fyra kunde sammanstråla framöver :) Puss!

2010-11-28 @ 20:41:50
Postat av: sara

ÅÅÅ sötaste du, jag känner mig hedrad, ett helt inlägg med mig!!! Hi Hi.

Du är så fin jag blir aldeles rörd och saknar dig lite till, vill ses snart igen ju...Massa kramar

2010-11-28 @ 22:00:24
Postat av: MAMMA STINA

va!!?? skidåkning? inte illa, såklart blir jag glad för din skull, då kan vi ta en tur i Säter när du är hemma över jul, där är jättefint o knappt några backar, troligen blir vi bjudna till morbror Anders på juldagen, så planera inte in nått den dagen, tror att det blir riktigt trevlig, o så får ni äntligen träffa 4 små söta kusiner. kram mamma, som genast ska hem o valla skidor.

2010-11-29 @ 13:04:41
Postat av: Andrea

men åh! Det är så härligt med en sådan vänskap. Ett ord eller en blick och man förstår varandra, att känna någon så utan och innan. Blir varm i själen bara av att tänka på sådan vänskap. Tänk, den fann du i leksand av alla ställen ;)

2010-11-30 @ 21:23:38
URL: http://juliaandreaelisabeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0