♥ Livskvalite och egentid ♥






Här kommer en hel massa bilder från i söndags, en fin dag spenderad i mitt eget sällskap.  Ibland är det bästa som finns att umgås med sig själv. Självklart var min kära kamera med mig för att fotografera all veckarhet och för att fånga dagens upplevelser och äventyr.

Jag strosade runt i vackra Trondheim i flera timmar och bara njöt och upplevde staden (ingen tid för att vara bakis här inte). Det hoppades glädjefullt i lövhögar och grunda vattenpölar, även en och annan bänk hoppades det upp och ner på. Några stockar, lite buskar och snår for även det med i glädjeyran. Det sprangs energiskt upp för kullar och snabbt ner för backar. Det sjöngs vilt, dansades fritt fram längst stigar och smågränder och en hel massa glädjeskutt fick chansen att se dagens ljus och att levas ut till sin fulla rätt.

Jag hoppas att lite av min entusiasm, livsglädje och energi smittar av sig på er alla och att ni känner hopp och harmoni och framför allt glädje till livet efter detta inlägg. Livet är ju så fint och det skall njutas! Jag rekomenderar ännu en gång alla att se filmen Amelie från Montmartre. Världens finaste film! Där njuts verkligen fullt ut av vardagens små saker så som att sticka ner handen i en fröpåse, att knäcka lagret på en creme brulé och att kasta macka...

Men nu väntar ett pass yoga och till kvällen blir det nog filmmys med tända ljus hemma på Angelltröa och för er läsare är det dags att uppleva skönheten med Trondheim. Hoppas ni får en god tur. Ha det! ♥ 

    






Denna låt går ofta om och om igen på min mp3, då mår jag bra och livet känns lätt, fluffigt och rosa...










Höstgräsmatta...





Vackert hur naturen ställs i kontrast till det klottrade planket...





Sparka löv är kul och så otroligt härligt! Det blir jag nog aldrig för gammal för hoppas jag... 





Denna skylt var jag bara tvungen att fota. Mina tankar gick direkt till den stort saknade lillasystern i England, KarolinamedK. ;)





Jag gillar när naturen krockar med oss människor och våra påfund. Höstigt, dystert men ändå något mer...

På ett konstigt sätt, rent av vackert...





Ljuvligt med en stor mysig kofta att borra ner halsen i ute i ett blåsigt friskt höstväder.





Knotiga träd finns det gott om här i Trondheim, det är något av det vackraste jag vet.










Natur




Fluffigt, mjukt konstverk...










Detta torn skall tydligen vara en restaurant där man kan käka pizzabuffé. Det roliga med det hela är att tornet snurrar, så medan man äter kan man njuta av utsikten över Trondheim by. Ha ha! Det ska självfallet provas någon dag.





Denna artiga sticker satt på ett elskåp jag skuttade förbi på vägen mot de mer centrala delarna av byn.





Vackra höstfärger i en vacker stad!










Snöbär...





På bilden ovan kan ni se hur hustaken i Trondheim ser ut, det är en typ av skiffer som ofta används här.
Väldigt fint enligt min mening.





Sött hus med torn på Rosenborg...





En hel gata med vackra hus på Rosenborg.





Cool katt! ;)





Prassliga löv och höga glädjesparkar, livet om hösten är fint!










Prassel i vinden, glädje, rosiga kinder och varama blickar från en främling...  





Vackerhet!










Ett besök vid Festningen blev äntligen av. Mitt besök här är något av det bästa jag gjort i Trondheim. Det var så otroligt vackert att bara stå där vid festningen och blicka ut över ett Trondheim klätt i sin vackraste höstskrud.





Vid festningen...





Delar av den fantastiska utsikten från festningen.





Jag slog mig ner i det något fuktiga gräset, precis vid kanten av festningen. Här satt jag länge och dagdrömde, fantiserade och dinglade med benen medan jag såg ut över ett rofyllt Trondheim. Gånger som dessa, då man stannar upp mitt i livet för att andas är det underbart att leva och kärleken till sig själv och livet är som störst och mest påtagligt...















Lycklig, med vinden i håret och köldbitna kinder!















Porten in till festningen...





På väg igen, vidare till nästa äventyr. Jag lät impulsen och magkänslan styra mig. Fötterna fick gå av sig själva, vart helst de ville... 










Nyponsnår och trollhår... ;P










Nu framme i de mer centrala delarna av byn. Ovan ses en detaljbild på en vacker dörr jag brukar passera på min väg hem...





Den vackra naturen vid Gamle Bybrua...





Här njöt jag av stillheten och tittade på små änder som guppade i vattnet, jagandes efter små brödbitar. En liten tjej och hennes pappa stod för brödsmulorna. De var så fina att titta på, både änderna och den lilla familjen. Man riktigt kunde se hur lycklig pappan var och hur mycket han älskade sin dotter. Det värmde mig att iakta dem och det fick mitt hjärta att fladdra lite snabbare. Vardagen är full av vackerhet som detta, det gäller bara att ha på sig rätt ögon, stanna upp i vardagsstressen och ta sig tid att titta...










Skönt klotter...










Härliga färgkrockar!




















Här vid vattnet trivs jag.




Här finns perfekta pålar att sitta och dingla med benen på. Med andra ord, perfekt för Josefin Piggelin Barfotabarn.
Det är de små sakerna, de små njutningarna som gör livet så fint och värt att leva.
 




Ännu en vacker detalj från ett hus i byn. Överallt finns det små skatter som bara väntar å att ses, upplevas och dyrkas...





Vacker trappa...










Ett av trondheims senaste tillskott. Det ni ser på bilden ovan är en form av scen, man kan spela inne i själva stetoskopröret. Det skall tydligen vara väldigt speciell och fin akustik...




Denna kyrka ligger längst upp på Nordre Gate och varje kväll klockan 18.00 är det just denna kyrka som med sitt vackra klockspel minner oss om att det är dags att stänga butiken för dagen. Jag gleder mig till jul, snö, torgmarknad, vackra ljus, glittrande trädkronor toppat med detta klockspel. Julen i trondheim skall visst vara något alldeles särskilt... 















Knalligaste löven i hela byn hittar man i närheten av Nordre Gate, bredvid den lilla kyrkan, inte långt från mitt älskade Indiska...





Underbara höst, underbara liv! Önskar att ha alla mina nära och kära här tillsmamans med mig för att uppleva Trondheim. Det är så vackert och fint på alla sätt och vis, glittrande magiskt och det vill jag dela med er. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0