- Våga vägra vara bakis!






I lördags var jag på rockkonsert på Samfundet med Ina och hennes kompis Andrea. Vi lyssnade på ett band som heter "Dunderbeist". Ganska hård rock med bandmedlemmar sminkade som tjuvar med svarta masker runt ögonen. Häftigt var det! Jag kände mig som 16 år igen där vi stod ihop och fnittrade i folkmassan medan hjärtat vibrerade och pulsen skenade i takt med musiken. Jag kunde känna varje hjärtslag i mitt bröst. Mitt i allt det nya, fina och spännande stod jag med fjärilar i magen och allt var så glittrande levande men samtidigt overkligt magiskt.




Dunderbeist






Publiken var en blandad skara av monster, tjuvar, zoombies och allehanda skumma varelser. Bakom oss stod till och med en mannlig nunna. Ha ha!! Som sagt, en blandad skara. Ännu en lyckad kväll att lägga till samlingen som för övrigt börjar bli rätt så stor och tung. ;) Jag är med om så mycket roliga saker här i Norge och jag stortrivs verkligen på alla sätt och vis.

När söndagen väl kom var jag trots ett långt nachspiel fortfarande pigg och välmående. Jag säger bara - Våga vägra vara bakis! Kanske lätt för mig att säga som nästan aldrig blir dålig dagen efter (ta i trä), men ändå. I stort sett hela söndagen spenderades utomhus med min kära kamera stadigt under armen. Här kommer en bildsekvens som jag tog i närheten av mitt hem på Angelltröa (fler bilder kommer i ett senare inlägg). Tänk vad fint lite flagnad gammal färg kan vara ändå...    


































Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är aldrig bakis. :D

2010-11-03 @ 12:20:08
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0