Love life, life, love, lovelife?







Ännu en helg har gått och just nu snurrar allt! Det händer så mycket och jag trodde aldrig att livet kunde vara så fint så här länge och på så många sätt. Jag håller mig sysselsatt med jobb, teater, biobesök, dans, skidåkning och mysiga middagar. Allt är så fint just nu och jag vill bara stå stilla och dansa långsam tryckare med nuet.

Återigen har jag fått mig något att fundera på, vad är det egentligen jag vill? Vill jag vara kvar i Trondheim, har jag orken att börja om igen på nytt, ska jag jobba i Norge eller ska jag rent av söka meg hem till Sverige? Det finns många möjligheter och inga enkla svar. Allt beror helt enkelt på vad jag vill och det som är svårast med allt är att jag inte har just det svaret. Jag vill så mycket, allt på samam gång men ändå inte. Ska jag vara vuxen, förnuftig och eftertänksam eller ska jag våga ge mig hän, gå på magkännsla och bara vara? Svårt, svårt!! Förvisso är det lite av ett lyxproblem att behöva välja, jag har ju i alla fall ett val...

Idag har jag varit i kontakt med mitt förflutna, jag har chattat med fina vänner från tiden i Leksand och jag saknar dem så! Många vill ha mig till Sverige på besök och jag drömmer om att kunna resa dit innom en snar framtid. En långhelg i Stockholm vore inte fel! Men som det ser ut nu så får detallt vänta. Jag måste fatta ett beslut först och se vad det blir av mig innan jag bokar någon som helst resa någonstans.      

Utöver chatt med underbara vänner så har denna helg fyllts med värme från vänner här i Norge. I lördags var jag och Ingrd bjudna hem till Maren och Jan på lite mysig vinkväll. En väldigt lyckad tillställning som lockade till många glada skratt. Jag, Ingrid och hennes kompis Tomsy drog sedan vidare ut på Blast där vi drack varsin öl och betraktade det något halvtrista utbudet av trevligt folk och avsaknaden av bra personal. Sen drog jag vidare mot mitt eget lilla äventyr som väntade på mig på Circus, på Nordre Gate...

Idag, söndag har varit i ett lugnare tempo. Mysig lunch på byn och sedan filmkikning hemma på Angelltröa med tända ljus. Jag såg filmen "Brev till Juliet", en riktig skopa med romantik och vacker Italiensk natur och scenografi. Den vackra biten "Love Story" med Taylor Swift är med i filmen och den får avsluta detta inlägg. Nu ska jag borsta tänderna och lägga huvudet på kudden för en god natts välbehövd sömn, men först ska jag bara få bukt på de fladdrande små fjärilarna i magen...

God natt alla underbara där ute i natten! 


♥    











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0