24 oktober, koslig söndag ♥



Ännu en vecka har gått mot sitt slut. Min söndag spenderades i hög mysfaktor med familjen Bente - Rygg. Först blev det ett besök på en vintersportsmässan här i Trondheim där Mayas make Pål ställde ut skidutrustning...

När mässbesöket var avklarat blev skaran snart lite mindre. Nu återstod jag, Maya, Magnus och lilla Ollis. Medan Maya körde Pål och Sondre till arenan för att se Rosengård spela match förberedde jag och grabbarna kvällens måltid. Vi lagade pizza så det stod härliga till i Mayas färgglada kök. Vi hjälptes åt alla tre och både Magnus och lilla Ollis kavlade pizzadeg med stor intensitet. Och vilken pizza det blev sen, verkligen supergod! Jag och Magnus enades om att det var en svensk-norsk pizza, svorsk. En riktigt bra och lyckad kombination... 

Pizzan avnjöts sedan framför tv:n med självaste Harry Potter. Men innan Sondre och Pål lämnade oss hann vi med en hel del bus och lek också. Sondre fällde bl.a. kommentaren; - Har du käreste Josefin, eller är du player? Ha ha ha, vad ska man säga om det!? ;)  
En annan kommentar som kvällen bjöd på värmde mitt lilla hjärta till bredden. Under pizzabaket kom Magnus fram till mig och kramade om mig och sa; - Josefin vet du, du skulle bli en bra mamma. Underbara pojke, så söt!
   


Magnus, i väntan på pizzan...











Filmmys, två Harry Potterfans och en sprakande brasa. Livet är fint!





Magnus och jag






Det hela blev en fin söndag att minnas. Tack Maya för att jag får låna din familj lite då och då nu när jag är här i Norge med stora avstånd till min egen familj! Så ompysslad som jag blev igår var länge sedan jag blivit. Magnus satte upp tofsar i mitt hår, kliade mig lite på ryggen och i håret. Gud så skönt! Alla mysiga barnkramar, all värme och kärlek kommer jag kunna leva länge på och värma mig med ett bra tag framöver. Och tur är väl det för nu tycks vintern komma med stora frostiga och kalla steg... ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0