Blånaglar och smyckerier



Här kommer äntligen lite bilder från förra veckans omskyltning på Indiska. Temat heter "Fantastic Folk" och är bland annat inspirerat från Ryssland. Inspirationen till mönsterbilden och temat kommer även från mina hemtrakter, fina älskade Dalarna. Klara, vibrerande färger och mönster blandas vilt i denna stil och det mesta är tillåtet. Det var väldigt kul att få jobba med detta tema som tillät lager på lager och en hel massa stickade detaljer...  

Att komma tillbaka till jobbet efter en lång helgs ledighet var riktigt fint, trots att jag lyckades åsamka mig en blånagel genom att tappa ett bord på foten (Ja ett bord!). Varför be om hjälp när man kanske kan klara det själv!? ;) Ibland vill jag lite väl mycket för mitt eget bästa. Hur som helst så går det ingen nöd på mig, jag förnekar hela händelsen och tackar gud för att jag nyligen målat mina tånaglar svarta. På så vis blir det lättare att förneka det inträffade, inga synliga spår som minner om eländet. Inte har jag någon blånagel jag inte... Det man inte ser det lider man inte heller av... Eller hur var det nu!? Hur som helst så tog jag ett nytt stadigt tag om bordet och gjorde ett nytt mer lyckat försök. - "Kan själv" var ju ändå en av de första meningar jag lärde mig att uttala...  

Jag trivs så bra med alla fina människor och älskar verkligen att jobba där på Indiska med min egen lilla indianfamilj. Så mycket kramandes som nu förekommer på Indiska har det visst aldrig gjort enligt vår butikschef Catrine. Tack alla fina indianer för att ni tar hand om mig så bra och i ren allmänhet är helt underbara!

Imorgon blir ännu en fin dag. Då ska jag och Maren (och förhoppningsvis flera från Indiska) gå på samfundet och se Ingrid spela improteater igen. Först blir det en matbit efter avslutat arbetspass och sedan slinker nog en och annan öl ner under kvällen. Det ska bli ljuvligt att träffa Ingrid igen, hon har varit i Amsterdam i några dagar och jag saknar henne och våra gemensamma galna upptåg...

Nu ska jag skypa med min söta lilla mamma och visa henne mina fynd från byn idag. Bl.a.a en ring som glittrar likt 1ljuset från 100 discokulor och ett armband från mitt älskade Indiska. Det var ju faktiskt löning idag för min del och just nu känner jag mig rik som ett troll. För första gången efter skoltiden har jag en stadig ekonomi och en rejäl slant över på kontot. Det känns fint och betryggande för en planeringsfixerad partysvensk som jag ändå är. Studentens glåmiga dagar är förbi och tanken är svindlande, när hyran är betald kommer jag fortfarande att ha mer än dubbelst så mycket pengar över som jag totalt hade till förfogande som student. Wihooooo!!! Nog för att det finns hål att fylla i och kommande dyra flygresor till mina älskade nära och kära. Jag ska försöka undvika att få hybris och istället vara förståndig och spara mina slantar. För vem vet när de kan komma att behövas...     



Vinduet...





Podie vid shop front...





Dockor på rad i vinduet...





Shop fronten










 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0