Mys, trevligheter och spänning.




Förra måndagen hade jag planerat att bara slappa efter jobbet, inte göra något särskilt alls. Som så många andra gånger här i Norge så blev det inte som jag planerat. Efter jobbet gick jag på ett mysigt litet café på Nordre Gate och drack deras omtalade kaffe med chilli och choklad. Det var en härlig smaksensation som mötte mina läppar i ett kallt och höstigt Trondheim. En fin kombination må jag säga! I fantasin befann jag mig plötsligt på ett litet kosligt café i Frankrike (precis som i en av mina absoluta favoritfilmer, Chocolate). Jag kände värmen komma tillbaka till min frusna kropp och den där bubblande sprudlande kännslan av livsglädje och energi i maggropen gjorde sig ännu en gång påmind då jag slog mig ner framför fönstret med min rykande heta kopp för att läsa i godan ro. Här blev jag sedan sittandes i närmare 1 timme, djupt försjunken i boken "Presidentens Hustru". En fin bok och ett gott sällskap!

När klockan slog 18.00 mötte jag upp min spralliga och härliga vän Maya utanför Indiska varpå vi skyndade vidare till trikken som tog oss hem till Maya och Heimdal. Vi hämtade sedan upp hennes sötaste lilla Ollis från barnhagen och åkte sedan och handlade ingredienser till kvällens måltid. Det blev hemlagad pizza som avnjöts med kall öl. Det hela var en lyckad kväll som passerade i rasande fart. Vi mummsade på pizza, myste framför eldstaden, kollade på en film från Mayas bröllop och en hel massa tjejsnack blev snackat. Som sagt en fin kväll! oftast är det de oplanerade händelserna som blir de allra finaste och bästa. Tack Maya för ännu en fin kväll!  


Läsning i köket




Pizzan, så lyckad! :D





Hemmalagad pizza och kall, kall öl, mumms!!!





Fina Maya i brasans sken.











Det knastrade så där mysigt hemtrevligt av brasan...





Ollisen myste i soffan...











Maya och Pål <3






Jag och lilla Ollis. Det finns nog inte mycket som slår hur gullig han är när han ska gå och lägga sig, hans små armar som sluter sig runt ens hals i en kram och lite kvällskos. Om inte det får hjärtat att fyllas av värme och lycka så vet jag inte vad...

Det har nu hinnit bli kväll och snön ligger tät utanför husknuten på Angelltröa. Idag var det ca 1 dm snö på backen och 9 minusgrader när jag tog mig till jobbet. Nu ska jag krypa ner i min knarrande säng med en varm fleecefilt som sällskap och ladda batterierna inför morgondagens jobbpass och festligheter. Imorgon ska jag och Maren med flera gå på Diplomfest, en fest för att fira de som tagit sin examen. Jag gleder mig! Om det vill sig väl kanske även ett möte med en främmande busskille blir av...  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0