Här vill jag vila... ♥





Idag är det grått och kallt på Angelltröa. Jag vill bara vila i ensamheten och tystnaden, dra den stickandes offerkoftan tätare kring kroppen och lyssna på deppig musik. Idag är jag svag, skör och känslosam. Jag orkar inte vara i närheten av folk alls. Jag borde egentligen gå och handla mat men det tar emot. Jag nöjer mig istället med en bit halvtorrt bröd utan pålägg. Idag kallar jag min lägenhet för källare, något jag enbart tar till om jag tycker synd om mig själv och är lite nere (i de flesta fall trivs jag faktiskt riktigt bra med mitt boende). 

Jag lär mig något nytt om mig själv varje dag och min senaste lärdom är att sådana här dagar också måste få finnas. Man kan inte alltid vara längst uppe på toppen av livsglädje och extas. Förmodligen beror min nuvarande sinnesstämning på avsaknaden av sömn, inget allvarligare och kanske även på den ömmande förkylningsklumpen jag så innerligt försöker ignorera som vilat i min hals de senaste dagarna. Men vem har egentligen tid att vara sjuk!? Julen står för dörren och vi är på väg in i en dekoratörs mest intensiva, mest krävande och utmanande tid (även den roligaste, även om mitt fokus ligger långt ifrån det just nu). Jag måste helt enkelt bara vila och kurera mig med lite lugn. För gud vet att lugn är det sista jag omslutit mig med sen jag kom hit till Trondheim, Norge.

Nu blir det att tända ljus, sippa på lite värmande te med halslenande honung och droppar av citron och att läsa Tove Janssons underbara "Hemulen som älskade tystnad". Precis så som Hemulen känner jag mig idag, en salig blandning av noga avvägt vemod blandat med sorg och kärlek till livet och andra. Här vill jag vila, i Hemuens park under de susande lövträden, liggandes i det prasslande gräset som svajar i vinden. Tänk ändå vilka komplicerade varelser vi människor är. Det är ganska fantastiskt att så många tankar och så mycket känslor kan rymmas i en ynka liten kropp...   






























Låtlista:
Drops Of Jupiter - Train
Socker - Kent
Last bitter song - Hello Saferide
Du er den - Hellbillies
Det kommer bara leda till ngt ont - Säkert
Fix You - Coldplay
Hide Away - Laleh
Hang With Me - Robyn





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0