Improteater, öl och Indiskajenter



Förra onsdagen efter avslutat arbetspass koste jag mig riktigt. Jag njöt av världens godaste bakpotatis uppkrupen i ett mysigt soffbås på "jordgubbsflickornas café" medan regnet föll över ett grått Trondheim. Här blev jag sittande djupt försjunken i en god bok medan regnet smatrade på rutan och ljuset brann. Stundvis tittade jag ut över den vackra gatan och spanade på folk. Det är häftigt hur man kan läsa folk bara genom att studera dem lite närmare. Att se på kroppsspråk, rörelser, miner och olika uttryck och sedan lägga dem samman, vissa personer kan man verkligen läsa som öppna böcker. Jag undrar om jag är en sån person som man lätt läser? Jag skulle tro det... 


Tiden går fort när man har det fint och vipps så var klockan 18.00 och Maren och jag slog följe til Mormors för att dricka lite öl och ta igen förlorad tid. det var nog den snabbaste öldrickning jag vait med om såhär lågt. Vi hann sänka två öl innan vi slank vidare mot Koffee Annan för lite mer kroppspråkstolkning. Det bjöds på improteater och min vän Ingrid medverkade. det hela var otroligt underhållande, skönt avslappnatv och spontant inlindat i en god stämning. På Koffee Annan hade de dessutom en riktigt häftig inredning, ett stort plus! Se bara alla roliga detaljer på bilderna nedan.



Vackra droppar, blinkande ljus, storstadspuls och ett immigt, kallt fönster. Magiskt! <3










Fin utsikt från mitt lilla kosliga soffbås, Nordre Gate och Indiska...





Mormors, ett mysigt utställe med billig öl.

Det känns verkligen som om man kommit hem till en mormor då man befinner sig i denna kosliga lokal med möbler från en svunnen tid. Slitet, gammalt och orginellt men så mysigt! En värmande brasa välkomnar på bottenvåningen och gammla strå- och hästtagsstoppade nötta soffor flirtar vänligt mot en och bjuder in till många trevliga stunder i gott sällskap. Det smakade underbrt gott med en öl och det var härligt att äntligen få spendera lite tid sammen med Maren igen (äntligen är hon klar med sin oppgåve!!).


Jag och Ingrid efter improteatern.





Sköna detaljer...





Crazy!!! :D





Helt uppåt väggarna...





Söta Maren! <3

När improteatern var slut drog jag och Maren vidare ut i den kalla höstkvällen. Vi hamnade så småningom på en bar vid namn "Bari" på Munkegate där ännu en runda öl kallades in. Det snackades lätt och ytligt, högt och lågt och även en hel del djupdyk blev av. Vi blev sittande en bra stund in på småtimmarna. Det var så fint att sitta där med Maren och känna ett totalt sammförstånd. En fin helkväll fylld av glada skratt och fnitter med mina Indiskajenter. Det visade sig att ett rejält tjejsnack var precis vad jag behövde...   






I väntan på bussen passade jag på att fota dessa underbara lövverk (tur var väl det! Nu, en vecka senare har snön farit fram och berövat trädet dess löv). Kastanjträd kantar stora delar av Munkegata. I skuggan under dessa utsträckta och beskyddande lövverk är allt möjligt och vad som helst kan hända. Här släpps ödet lös...



Lövly! <3


Kommentarer
Postat av: MAMMA STINA

vilka fantastiska bilder du tar! Älskar den med vilvinet och trädet med dörrarna var oxå härlig, väcker fantasin, (fast den har du kanske hittat på nätet?) Flera av dina foton skulle göra sig bra som vykort, härlig läsning, saknar dej, STOR KRAM!

2010-10-26 @ 13:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0