Smaken av höstens sista hallon...





Jag vill bara snabbt ursäkta mig och förklara avsaknaden av inlägg här på bloggen. Mitt enda svar är, livet händer och jag kämpar för fullt för att hinna med allt i en positiv anda. Jag kämpar tappert för att räcka till på jobbet (så otroligt roligt och utmanande, allt på samma gång), för att finnas där för mina fina vänner, min underbara familj samt att njuta av livets kittlande smörgåsbord av spännande möten och trevligheter. Som det ser ut kommer det bli ännu en vecka med massor av roligheter att ta del av. Jag har redan planer för de kommande kvällarna och helgens fester radar upp sig likt pärlor på ett vackert halsband. Frågan är nu bara vilka pärlor man ska välja. Blir det den fartfyllda, pigga, färgglada och partglänsande pärlan i en mer vänskaplig ton eller kanske rent av den djupröda mer passionerade pärlan med sina oväntade skiftningar. Hm... Kanske jag inte ens behöver välja! Efter mina två år på Entreprenörskolan i Leksand lärde jag mig konsten att hitta den 25 timmen, något som kommer väl till pass vid liknande tillfällen. Kanske livet är just så fint nu att jag både kan få behålla kakan men samtidigt äta den... 

Min vardag smakar sötaste sött som av höstens sista hallon. I min lägenhet dröjer sig doften av nyskalade mandariner sig kvar och blandas med värme, levande ljus, skratt och något annat, något nytt och spännande. På bilden som inleder detta inlägg ser ni Trondheims sista hallon. Fotot är taget på söndagen förra helgen på vägen hem till Ingrid för att avnjuta ännu en trevlig kväll med teater. Denna gång på studentsamfundet, pjäsen hette Hei ny dag. Det hela blev en fin kväll att minnas, som så många andra med Ingrid. Tack ännu en gång för att du finns, du är underbar!  

För er som har lite svårare att läsa mellan raderna så kommer här en kortfattad förklaring av ovanstående text: Livet är fint, jag mår toppen och Norge växer i mitt hjärta och breder ut sig lite mer för var dag som går. det börjar rent av få en allt mer permanent plats i mitt hjärta. <3

Ha det fint folkens! <3  


Kommentarer
Postat av: Lina

Skönt att höra. Du är värd allt det goda. P&K

2010-10-20 @ 21:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0