Älskade, goa glada Götet! ♥





Här kommer nu äntligen mina foton från min underbara helg i Göteborg. Jag hann med en hel del trevligheter under denna helg och det är bara bråkdelen av alla bilder ni får njuta av här.

jag började min resa tidigt på fredagsmorgonen, taxin kom runt kl 04.00 och körde mig till Leangen Travebane där jag hoppade på flybussen som tog mig vidare till Trondheims flygplats. När kl slog 17.00 var jag äntligen framme i goa glada Götet där Hanna mötte upp. Vi hoppade på första bästa buss och begav oss vidare till Johanneberg där packningen dupmpades och Hannas nya lägenhete inspekterdes. Efter den snabba rundturen i lägenheten blev det ett snabbt ombyte varpå vi drog vidare ner på stan igen. Vi mötte upp hannas kollegor från MQ på resturanten Bitter. Här avnjöts en underbar middag, det blev välsmakande foundy med hela 6 olika sorters såser. När väl maten avnjutits och ännu ett glas vin slunkit ner drog jag och Hanna vidare till utestället Kino och kvällen avslutades sedan med ett besök på utestället Publik på Andra Långgatan (mellan uteställena Kino och Publik hanns även en kort konstutställning besökas). Väl hema i Johanneberg tog det inte många minuter förren jag sussade sött på Hannas sköna soffa.

Det var fredagen det och resten av helgen fortsatte  i samma rasande fart, en helg fylld av härliga möten, vänskap, skratt och kärlek. Jag njöt i fulla drag av att vara tillbaka i Göteborg, eller hemma som jag även kom att kalla det x antal gånger under helgen. Allt var så vackert och underbart. Det var så skönt att åter igen höra bekanta röster, för att inte tala om bekant språk. Jag tog priset då jag kommenterade hur fina säten det var på bussen, så ser de inte ur i Trondheim. <3 Hela jag sprudlade av extra mycket Josefin Piggelin Barfotabarn positivitet och jag gissar att jag tjatat ett litet hål i Hannas huvud av alla min energi, livsglädje och lycka.
 Men nog om det, nu får ni njuta av mina bilder... <3





På väg mot Stockholm med världens finaste himmel att njuta av utanför fönstret.





Ovan ser ni Hannas lägenhet och världens skönaste soffa. Jag sov bättre på den än jag gör i min säng i Trondheim. Dret var länge sedan jag somnat så lätt och sovit så skönt.




På lördag morgon blev det mysfrukost med allt vad det innebär. Massor av olika läckerheter att välja på så som ägg, juice, grönsker m.m. Men bästa av allt som bjöds var ändå det ni ser på bilden ovan, smoothie med färska bär...




Frukostbordet...



På äldre dar har jag lärt mig tycka om ägg och det var riktigt gott att käka ägg i Hannas härliga orangefärgade hem.




Lördag och tur på stan med Hanna. Massor av söta små butiker besöktes och många blommor doftades på.









Go och gla i Götet, vad annars!?! :D




Några av Göteborgs många vackra byggnader...




Kino, utestället där jag och Hanna gjorde ett besök under fredagskvällen.




Färska snittblommor i små söta marknadsstånd.




Vacker solros!




Hanna köpte lite blomster inför kvällens festligheter. Dessa blommor släpade hon sedan på i några timmar på stan, stundvis släpandes, stundvis krampaktigt fastklämmda  under en trött arm. Det måste varit väldigt tåliga blommor för de överlevde mirakulöst misshandeln. ;)





Mera blommor...









Sköna tistlar...










Vi kikade in på elektrotekniska byrån för att kolla utbudet





Sladd på metervara





Det var inte bara blommor som lockade. Flera butiker besöktes bl.a. denna mysiga butik med härlig inredningsmix från när och fjärran.





Lotuslyktor i mängder, i alla regnbågens färger.





Fin höstplantering på gatan











Snygga stolar!





Vi knatade runt i kvarteren runt Andra Långgatan igen. Denna gång inte på jakt efter ett glas vin utan nu var det andra läckerheter som lockade. Inredning, kläder och prylar i allmännhet.
 




Vi gjorde självfallet även ett besök på Svenssons i Lammhult. Här hämtades en lampa och det tankades inspiration.











Coola lampor på Svenssons...





I väntan på finingen Sarah fotade jag denna höstiga bild. Underbart vackert lövverk med otroliga färger!












När vår trio var samlad drog vi vidare på Myrorna och på Emmaus Second hand.





En glad trio! Hanna, jag och Sarah.





Sen kom även söta Marika och slöt sig till vårt följe.





Middag avnjöts i bästa sällskapet. Maten var otroligt god och jag var proppmätt efter den goda färska pastan med den krämiga såsen. Mummmmms!






Järngänget, Hanna, Sarah, Marika och jag.






Jag och Sarah testade lite olika hattar på Weekday..










Och så kom kvällen och festen....

Vi var närmare 30 personer i Hannan lilla lägenhet. Lite småtrångt men trevligt värre! :D
Det var ett äventyr i sig att lyckas ta sig till badrummet, turen krävde lite krånglande och klättring men det gick fint även det. Lite närhet har väl alldrig någon dött av, eller?!





Jag och Andrea










Andrea och Sandra





Fnitterflicka





Värdinnan rockade i sina sköna glitterbyxor!











Söta härliga Sofia med sin andra hälft.





Marikahjäratat! <3






Jag och bästaste Sarahn











Mycket folk var det...





Allvarliga Sätilabor. Hur kommer det sig att de allvarligaste diskussionerna alltid förekommer i köket?...
















Så var det plötsligt söndag...

Dagen efter festligheterna tog jag och Hanna oss ut till Sarah i Partille där det bjöds på nybakade scones med marmelad, knapriga och friska grönsaker och ost. Til detta serverades självfallet te, men även lite cola blandades in i mixen såhär dagen efter festligheterna. Vi var alla tre rätt slitna efter gårdagen så det var skönt att bara slappa och snacka i all enkelhet.





På väg till Partille, på promenad genom stan...





Här kan jag tänka mig att bo, med en fin balkong vid Linné.

 




Fina planteringar stannades til för och njöts av under färden...













Även ett och annat skyltfönster blev kritiskt granskat av våra hårt dömmande blickar.






Även ett stopp i Nordstan hanns med innan bussen tog oss hem till Sarah i Partille.
Jag kände igen en av killarna sedan sist jag var i Götet på modevisning, då med min kära syster Karolina. Vi skrattar ännu idag om hur cool han var då han slidade in på en skatebord. Ha ha ha! Karro, du skulle varit där!





Framme i Partille...






Här skymtar Sarahs bostad...






En hiss i Partille...






Sarah bakar scones...






Utslagen Hanna. :D






På vägen hem, då vi handlat vår mat för kvällen i Partilles galleria stötte vi på denna otroligt vackra utställning.
En dekoratörs mardröm! Hur tänkte de här, nakna dockor med rejält ruffsigt hår. Kanske var det inta bara jag och Hanna som festade kvällen innan. ;)

Väl hemma i Johanneberg igen gjorde sig hungern påmind. Vi lagade klyftpotatis och kyckling i Hannas fina kök och tittade på "Ensam mamma söker" (det riktigt kittlade i kroppen av välbehag av minnen från skoltiden, en tid med många fina stunder med en rejäl dos av "Ensam mamma söker"). Sen slöts våra trötta ögon för min sista natt i Götet på ett tag. 





Tidig måndag och en härlig morgonrodnad över Johanneberg (dessa bilder är helt oretuscherade, enbart den svarta ramen är tillagd) Himmlen var otrolig och det värmde i hjärtat att stå där nyvaken, trött men sååå totalt lycklig efter en underbar helg. Jag kännde i hela min kropp och i mitt fladdrande lila hjärta att det är här i Götet jag vill leva och bo. Älskade fina, vackra Göteborg med alla mina fina älskade vänner!

 









Äntligen på bussen på väg mot Stockholm, Bromma. Trött och något sliten men otroligt lycklig och tillfreds med livet. <3












Ovan ser ni flyget som förde mig tillbaka till Norge och alla underbara vänner och fina kollegor som troget väntade hemma i Trondheim...





En sista glimt av Stockholm...

Flygturen hem till Trondheim gick bra trots det dåliga vädret. Det bjöds både på regn och en hel del hårda vindar. Vårt lilla plan flängde och krängde bra i vindens grepp och det var stundvis lite läskigt då planet kom i luftgropar och vi föll fritt i några meter. Resan påminde till och från om en bergochdalbanetur. Det var en lättnad då planet flög in över ett vackert Trondheim. Trondheim bredde ut sig under vårt lilla plan som ett gnistrande pärlband av de klaraste stjärnor. Det var en överväldigande syn att se alla vackra ljus i olika färger i det kompakta omslutande mörkret. Ljusen liksom blinkade välkomnande till oss och flirtade med natten. Jag måste erkänna att även trondheim finns i mitt hjärta. <3 

Idag är det fredag och jag tar nu helg. Denna helg kommer fyllas med skön ledighet, filmmys, träning, framtidsfunderingar, rödvin, många härliga samtal, skratt och kanske även en långpromenad med tillhörande lek i någon vacker park.

Ha det gott och god helg folkens! <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

Önskar jag hade trean så jag också kunde se på ensam mamma söker.

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-11 @ 15:38:31
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: karro

åh älskade götet, älskade kino, älskade publik, älskade emmaus. när jag kommer åter får vi bo där båda två! och hör sen!

2010-10-13 @ 17:27:32
URL: http://kringkarolina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0