Kvällsmys

 
bild från weheartit

Det är mörkt ute och det blåser kalla vindar på Angelltröa ikväll. Det är är fuktigt ute och det luktar så där eldigt höstigt i luften. Jag sitter i soffan och njuter av en kopp te i min fina fjärilskopp efter en lång joggingtur i solen efter jobbet, uppföljt av 60 minuters yogapass. Det kan hända att jag lyckades fånga årets sista sommriga dag med värme och sol, härligt att kunna springa i bara linne och tights, känna vinden mot naken hud och bara komma lite närmre naturen. Även om det kan ha varit den sista sommriga dagen så känns det ändå helt okej. Jag ser faktiskt fram emot höstens annkomst. Min kropp är nu härligt avslappnad och varenda muskel och kroppsdel har bearbetats och fått jobbat hårt. Bästa stunden på dagen var när jag kom ut mitt på den gyllene vetefältet, solen som bländade mig och naturen som visade sig från sin bästa sida. Så mycket "vackerhet" är svårt att ta in på en och samma gång. 

Hela jag befinner mig nu i skön harmoni och det fullkomligt sprudlar av endorfiner i min kropp efter all skön träning och en på många sätt fin helg. Jag satt precis och kollade alla kommentarer jag fått på min blogg och jag är så tacksam för alla vackra människor som finns i mitt liv. Tack för att ni finns och för att ni är så underbara! Det finns inget bättre och mer uppiggande än att kika in på bloggen och se era kommentarer. De värmer fint i ett kyligt och höstigt Trondheim.

Imorgon blir det fullt upp i butiken igen, 4 pallar med nya höstiga varor annländer och det är dags att skylta om igen. Återigen måste jag bara säga att TIDEN RUSAR FRAM! Tänk att det redan är september! Hur gick det till!? Jag måste sätta lite fart på mig själv och ta mig för fler äventyr här i Trondheim innan det är för sent...



Jag ser fram emot en vecka med massor av roligheter på jobbet, tokerier med Ingrid och kanske en och annan oväntad händelse. Här i Trondheim, som mitt liv ser ut nu så vet jag aldrig vad som kommer att ske. Konstigt nog, som den sanna planerare jag är så rör det mig inte i ryggen. Just nu njuter jag bara av livet och ser vart det för mig. I just wanna have fun precis som Cyndi Lauper sjunger i sången "Girls Just Want To Have Fun"! Prio i livet just nu är jobb, välmående och roligheter. De tre orden klingar fint i mina öron i alla fall. :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0