Gammal Kärlek ♥ Rostar Aldrig



I onsdags, efter avslutat arbetspass tog jag mig i sakta mak hem genom Trondheims vackra by. För en gångs skull bar jag med mig min älskade kamera, så jag stannade till lite här och var för att dokumentera all vackerhet.

När jag kom till en av Trondheims starkaste turistattraktioner, gamle Bybrua fick jag syn på något riktigt vackert.
Där på bron, fastlåst i en av de rostiga gamla kedjorna hängde ett hänglås. Det var inte vilket gammalt hänglås som helst utan detta var speciellt och placerat just här för hela världen att se. Det var något av de vackraste kärleksförklaringar jag sett. På själva låset var två namn inristade. Det stod: Magda & Wojtek, November 2008, självklart var där även ett hjärta. Det var en så vacker kontrast, det hårda metalliska rostiga låset som möttes av kärlekens värme och mjukhet. 



Resten av vägen hem fantiserade jag om hur Magda stått där vid gamle Bybrua med sin älskade Wojtek i ett dimmigt novembermörker. De hade sett varandra djupt i ögonen och gett sig själva till varandra medan de färgsprakande höstlöven fallit från de knotiga gamla grenverken och dansat virvlande omkring dem i den kyliga natten. Där stod de, upprymda och fullkomligt lyckliga, hand i hand vid en av de vackraste platserna på jorden. Luften var fuktig från det forsande vattnet under bron. En vattenpärla fastnade i Magdas ögonfrans och Woijtek strök varsamt bort den innan de möttes i en passionerad kyss...    

Det var alldels säkert en helt magisk kväll de delade där, Magda och Wojtek den kvällen i november. Jag hoppas att det stämmer som man säger, gammal kärlek rostar aldrig...  












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0