Vägen hem

Nedan följer en med bilder väldetaljerad visning och beskrivning av hur min färd hem från jobbet ser ut om dagarna. Enjoy!


Vackra hus efter Nordre gate...









Förbi Zara-butiken med sina snygga skyltfönster...










... en liten bit längre upp på Nordre gate finner man denna staty. Den passar ypperligt bra att klättra på. ;P




... och längst upp på Nordre gate hittar man denna fina kyrka med ett eget vacker klockspel som ringer ut över torget.




Ännu blomstrar det här och var i staden.
 



Flera statyer...









... och flera vackra byggnader.




Biblioteket, väldigt speciell byggnad med gamla anor.














Baksidan till dessa hus ligger precis precis vid vattnet. Vissa hus står rent av på pålar i själva vattnet.









Bybron...




Den fina utsikten från Bybron, här kan jag stå länge och bara njuta av allt det vackra. 









Här ser ni baksidan av husen jag skrev om i början av detta inlägg. 




Mysigt uteställe/servering på vattnet.









Här ser ni en av de många härliga små gatorna i Trondheim.



















Denna grafittimålning gillar jag skarpt, den får alltid mina tankar att försinna iväg...














Mysig inredningsaffär...




Här börjar backen hem på riktigt, det är här de svaga och klenbenta människorna med svaga viljor kliver av sina cyklar och går. Självfallet tillhör inte jag denna kategori utan jag biter ihop och cyklar, det går förvisso trögt men det går. Alltid lika upplyftande då man cyklar om någon. Ha ha! ;P I kröken ni ser på bilden är det riktigt brant och fortsätter så en bra bit.








Bestigningen av backen forätstter förbi festningen. Här chillar Trondhemis innvånare i gräset och bara lapar sol om sommaren.




Fortfarande backe, men nu något mer plant. Det är här jag brukar lägga i en högre växel och passa på att andas lite innan det blir dags för nästa brant.




Fortfarande uppförsbacke, det suger nu fint i låren...




.... och backen fortsätter förbi dessa konstiga och, enligt min mening fula hus. Jag tycker de påminner om en gammal färja.




Mera backe, nu är det riktigt tungt. Detta är den sista prövningen innan det planar ut...
Här blir man alltid iaktagen av glada bilister som susar förbi lyckliga över att vara just bilister. Vid det här laget har mina kinder allt somoftast anntagit en frisk röd ton och ofta brukar en träningslust innfinna sig nu. Kroppen är varm och andningen har hittat en bra jämn nivå...



Tada!!! Äntligen uppe för alla backar! När man kommit hit andas man ut och njuter av resten av färden som känns som en barnlek i jämförelse med de tillryggalagda backarna.




Äntligen på Angelltröa!




Mitt hus...




Min trappnedgång...




Nyckeln vrids om och....




WIIIIEEEE, jag är hemma!!!









Välkomna hem till mig!

Det var det, nu har ni lite bättre koll på hur delar av min vardag ser ut.
Nu vankas matlagning och ett besök till kvarterets matbutik.
Ha det! <3


Kommentarer
Postat av: Lina

Det är en skön söndag morgon och jag ligger i sängen med datorn bredvid mig. Har kikat på dina senaste inlägg och bara njutit. Underbara bilder! Och vilken vacker stad. Vill komma med en gång! Ska verkligen försöka hinna med ett besök hos dig. Tack för samtalet i veckan... gjorde mig så glad så. Härligt att prata med er! :) Många många kramar

2010-09-19 @ 08:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0